Sunday, July 8, 2007

Sommar på Odenplan

I fredags mötte jag upp Clara och Josefine för en liten AW på Sommar på Odenplan. Redan efter två glas var man glad i hågen och efter det blev man bara gladare och gladare. Det kändes dessutom ganska trevligt att vara omgärdad av karlar som tävlade om vår uppmärksamhet.
Under kvällen fick vi bland annat höra att vi var dryga, medan någon annan sa att vi var trevliga och hade fötterna på jorden. Clara blev kallad stekig och jag blev utbjuden av en söt man - han ville åka båt med mig i skärgården (skönt att få nobba dock).

När mörkret föll drog de helt plötsligt på infravärmen - i form av något konstigt rött neonljus. Det enda som skiljde Sommar från bargatan i Ayia Napa var att stolarna inte lyste i neongrönt. Alla runt omkring oss var nämligen asplakat (även vi var på g mot en bra fylla) och det var sjukt varmt.


Jag och Clara fortsatte kvällen med ett pitstop på Angalis. Alltså det stället är verkligen inte särskilt bra. Vi tog ett glas och studerade folks skor. Herreguuud, vad har människor på fötterna? Killarna hade typ Doktor Matrin-kängor med vita skorsnören eller kebabpjuck med stora spännen. Skor säger så mycket om en person. Om allt annat är bra och sedan kollar man ner på ett par fula skor är ju allt försört! Nä jag är inte ytlig! Det verkar som att finfolket har flytt stan och kvar är pöb... alla andra (inklusive jag själv).

Vi drog snabbt vidare och tog ett glas skumpa på East. Kvällen avslutades på en bänk på Stureplan med en varm macka från Sevvan, där vi satt och glodde på människor.

/K

No comments: