Friday, July 13, 2007

Båstad

Eftersom yours truly hänger på kontoret och inte befinner sig i Båstad kommer här en uppdatering av natten som jag fått via satellit här på morgonen.


Vita jackan: Du, luta dig inte så mycket mot mig.
Jeansjackan: Men hallå, lägg av, vi är väl kompisar eller?
Vita jackan: Ja, men alltså ...
Jeansjackan: Är du suuur nu helt plötsligt? Hallå, här får vi vara med på mingelbild på stuuuureplan.se, fattar du hur stort det är?
Vita jackan: ...jaaa...men...
Jeansjackan: Eller om du ska sura kan du säga till nu för då måste jag hitta nån annan och vara med. Vad är det som är feeel?
Vita jackan: Alltså du...
Jeansjackan: Är du sur för att jag tog klänning eller för killarna tycker det är snyggare? Då kan ju du gå hem och byta om, jag ska in här nu, kolla där borta står Ulf Ekbeeerg.
Vita jackan: Håll käften, jag vill bara inte att all brun utan sol du har smörjt in i håret för att få det sådär orange ska kleta av sig på min vita jacka!

Jimmy: Sussi för fan gör nåt sexigt, de kommer och plåtar oss

Sussi: Åh gud, fatta vad de där hemma i Ytterhogdal ska bli avundsjuka

Tjejen här är galet snygg, har en fräsch kille (med en cool mamma), snygga pattar och grymma kläder. Men vad fan har hon gjort med håret? Är hon vid så unga år flintis och måste köra på överkamning?

Nalle och Fimpen har färdats från Fruängen för att steka i Båstad.


Snälla människor, sluta ha strumpbyxor under shorts! Om det är så kallt att man måste ha strumpbyxor, då är det även för kallt för shorts. Ta en kjol nästa gång. Dessutom, om man får ragg är det inte så kul med nylon som ska av.

Hi, we´re the Backstreet Boys and your listening to NRJ - Hit music only.
Molle, Ragge och Krippe har blekt tänderna, köpt nya kläder på G Star och tagit sig från Örkelljunga till Båstad.


Såhär går det när Cosmo lottar ut biljetter till sin fest i Båstad. Utomsocknes personer vinner och får ta sig till Båstad, för dem ungefär som Troppan, St Barts och Long Island i ett (fast de har aldrig hört talas om dessa tre ställen) Hur som helst; de blommiga klänningar Cosmo skrev om förra sommaren gör sitt intåg när Linda, Marie och Vivi får stå på röda mattan


Han utan brillor: För fan vad jobbigt det är att jag inte riktigt kan le efter botoxen jag körde innan vi drog ner hit.

Brillan: Äh, le inte då. Dessutom gillar brudarna lite mer bistra killar och kom ihåg nu att vi är här för lammköttet.

Han utan brillor: Ja men man vill ju känna sig lite fräsch.

Brillan: Du, kom så går vi och super ner de där tre tjejerna i blommiga klänningar vi såg på Cosmo-festen så att de blir fräscha. Du vet, papperspåse på huvet. Och jag sköter snacket så de inte blir skraja för din strama hud...

Svarta linnet: Du, om vi kramas såhär kanske killarna tror att vi är lite lesbiska

Gröna klänningen: Asså fyyyy vad äckligt, aldrig att jag skulle vilja göra nåt med en tjej.

Svarta linnet: Nej men alltså vi låtsas bara. Så kanske nån bjuder oss på drinkar.

Gröna klänningen: A men asså jaaag kommer INTE göra nåt med nån tjej.

Svarta linnet: Nej men alltså vi lurar bara killarna så vi får bli fulla, tror du jag skulle vilja sätta på dig eller?

Nr 1. Killar, stekigt värre, vi är med på bild

Nr 2. Gubbar, kläm in er nu, vi ska fotas. Är så grymt laddad för ikväll asså, vi chillar nu på förmiddagen, tur att man tog polo så man ser lite laid back ut

Nr 3: Fan, polo. T-shirt ska man ha

Nr 2: A men din ser ju ut som en reklamtischa från Canon. Min polo är fan från Filippa K, hajjaru

Nr 1. Gubbar lägg ner att bråka, vi ska ju fälla pumor ikväll, vi måste va på topp

Nr 2: A jag ska ha den finaste gussen

Nr 3: Vad betyder guss?

Nr 1: Det är nåt ord på invandrarsvenska som nån hiphopgrupp från Stockholm hittat på.

Nr 3: A fan , vi måste flytta från Lysekil asså, hur ska man veta sånt annars?



Blondin 1: Hörru Michelle, kameran är till höger!

Michelle: A asså den där väteperoxiden du använde när vi blekte håret igår, den var nog inte så bra, jag är helt snurrig i huvet.

/C

3 comments:

Lisa said...

shit pommes vad du kan många hålor i vårt långa land. ytterhogdal, det är nästan mina (ex)trakter.

fråga: vill du va i Båstad eller inte? jag blir inte klok på det.

;)

Anonymous said...

Jag vill va i Båstad men osynlig så jag kan gå runt och glo !

anna said...

clara du är så rolig idag :D
puss