Thursday, July 19, 2007

Smitare

Imorgon är min sista dag på jobbet och det kommer förmodligen bli en jobbig dag rent psykiskt.
Jag gillar inte avsked. Tårarna kommer att spruta vare sig jag vill eller inte.
Men nu kom jag på en sak.
Alla inklusive jag själv är ju inställda på att morgondagen är min sista dag. Vi ska ha en trevlig lunch tillsammans och njuta av varandras sällskap(?) en sista dag. Vore det inte en strålande idé att inte dyka upp på jobbet? Bara försvinna spårlöst. Och lägga nycklarna på lådan. Eller är man en feg smitare då? Svikare är jag ju redan enligt min ena chef.
F-n vad skönt det skulle vara.

/K

1 comment:

Anonymous said...

Nä inte smita va? :) Det gjorde jag min sista dag på sjukan, låg hemma o var "sjuk" istället...men i efterhand så ångra jag det. För samtidigt som det är jobbigt så vill man ändå ta vara på sista dagen.

Så gå du gumman och tänk vad bra du har det som inte behöver gå tillbaka igen :)

/soffan

soffansso.blogspot.com :)