Saturday, July 7, 2007

Sen man fick den senaste lönen har jag sagt till mig själv att nu, nu är det köpstop. Idag lördag 7 juli bröts detta. Egentligen redan i torsdags då en topp, trosor och jeans inhandlades men den dagen räknades egentligen inte för jeans är en investering och inte spontanköp.

Hur som haver. Jag och min co-writer var på stan för jag behövde kolla på finkläder till jobbet då jag ska på ett fiiiint och viiiiktigt möte i Köpenhamn på måndag och min chef sa "klä dig som om du skulle till McKinsey". På Zara införskaffades ett par svarta byxor och en mycket modest kofta. Hittade även en klänning jag ännu tänker på men som jag inte köpte. I godisaffären Akademibokhandeln stod jag vid Balkan-hyllan i säkert 45 minuter och hittade massa böcker jag vill ha. Fick inte köpa. Höll mig även inne på H&M och TopShop. Apoteket räknas inte, hallå, tandstickor!!!

Åkte hem och handlade, ja, på Daglivs, och hyrde filmer...hör hur kassan tickar...

Efter att ha sett Darling och gråtit av ångest så jag knappt kunde andas och The Last King of Scotland och utsett Forrest Whittaker till Världens Bästa Skådis tog jag fram datorn. Och ja, SHOPPADE. Kunde inte hålla mig utan fick köpa saker på bokus.

- Yugoslav Wars av Dr N Thomas och K Mikulau
- Auschwitz av Lawrence Rees
- Irrväg Kosovo: stormaktsspelet bakom Jugoslavienkrigen

Carl Bildt och FN släng er i väggen här kommer nästa delegat!
Imorgon ska jag inte gå utanför dörren för då minskar risken att göra av med pengar! Jo, om jag skulle gå ner på Zara och köpa den där klänningen...

/Clara Trump

No comments: