Wednesday, July 4, 2007

Barcelona

I nästan två månader hade jag gått och längtat till dagen då det var dags för avfärd. Sista dagarna var nästan olidliga, det var det enda jag kunde tänka på. Det var ju inte så att det inte hände roliga saker från bokningstillfället till avfärd, men det var ändå fokus på resan. Den till Barcelona/Sitges.

Klockan 17.55 landade jag på BCN. So far so good. Dags att hämta väskan. Ingen väska kommer. Bandet stängs av och där står jag och ett fåtal andra svenskar och alla tänker samma sak - är det här Sällskapsresan eller? Efter lite irritation och väntan kommer väskan äntligen. Jag pustar ut! Äntligen får jag gå igenom tullen och möta Philip. Men vart är han? Inte där han ska i alla fall. Svettig för andra gången på en kvart. Som tur var dyker han upp och äntligen är allt bra. Nu gjorde det ingenting att vi missade tåget till Sitges och fick sitta och vänta i en halvtimme på perrongen.

Veckan fortsätter med samma känsla - allt är bara......BRA!
Sitges som är ett av bögarnas favoritställen är så FAB - en pittoresk kustby som är riktigt stekig. Strandpromenaden är über och gamla stan är sjukt mysig.

Vi har druckit massor med Sangria och Cava och softat mycket vid poolen. Vi har sovit middag, tagit långa strandpromenader och ätit glass. Vi har åkt till Barcelona och shoppat, druckit kaffe på Starbucks och ätit massa tapas. Shoppingen var grym. I söndags startade rean och vi hängde på låset när butikerna öppnade kl 10. På Zara var vi nog i 2 timmar och jag fick med mig en hel del nya trasor hem (frågan är bara vart man ska lägga/hänga dessa - det är ju inte direkt tomt i garderoben).

Tänk att man längtat så mycket till något som var över på ett nafs. När det var dags att åka hem var det big time ÅNGEST, men om sju veckor åker vi tillbaka. Vem kunde tacka nej till flygbiljetter för 350 kr t o r?

1 comment:

So´ said...

Nice, jag vill också åka till Barca....