Monday, July 2, 2007

Då hade det varit helg igen...

I fredags var det sol och då måste man gå på uteservering. Vi begav oss till Ljunggrens takterrass, den var sådär, men de hade Dagens och Mojito och världens långsammaste och suraste bartender. Där träffade jag lite folk från mitt gamla mediehoraliv. Jag inveg min nya pyjamasklänning.

Toa på Ljunggrens

Sen bar det av till Mosebacke där det skulle vara nån sorts evenemang. Vi blev lurade av dörrvakten och fick svepa våra Dagens på en sekund för sen ständes dörren till uteterrassen. Svepa = full. Väl inne igen tyckte vi att det var ju bättre att köpa en hel flaska vin än ett glas var så vi slog till och det var ju en HIMLA bra idé! Flaska = full.
Ivory, Ebony och Pavan
Här ska Nadja uttrycka sin kärlek och biter mig ashårt i kinden så jag idag (måndagen efter) har blåmärken och är öm. Observera att mitt örhänge på höger öra ligger på min axel :)
Här har jag satt i det igen.
Pyjamasklänningen
Folk som buggar till RnB
Vet fortfarande inte om killen heter Thomas eller Niklas men jag sa fel hela kvällen.

Nadja och Björn på uteserveringen.
När vi fått nog av vin och söderfolk bestämde vi oss för att dra till East. Det var asmycket folk när vi kom fram och vi fick vänta (!!!) på att komma in. Men ju längre tid vi står där ju mer fucking pöbel släpper de in. Korta tjejer utan pattar och med platta skor och killar som köpt sina Raffe Larsson-tishor i Uganda. Nadja påpekar detta för Världens Suraste Vakt med Världens Förmodligen Minsta Snopp och han frågar om det är hon och Blondie som ska in (det är jag) och sen marscherar vi in.
Ni vet i Pretty Woman när Julia ska shoppa och går till en affär där de inte vill hjälpa henne och hon säger "Ive got money to spend in here". Så kändes det, släpp in Ugandatröjorna men inte brudar med stil och finess! (Jag skyller allt på pyjamasklänningen även om den bjussar på lots of tits)
Vi sprang in i Fredrik ...

Han var där med sitt typ innebandylag.
Här har vi träffat några karlar att diskutera fotboll med. Observera att killen smälter in i nattens mörker. HAHA. Jag råkade ge mitt nummer till en bosnisk underskötare som hette Dino och nu hoppas jag innerligt att han inte ska hör av sig för jag är svag och kan inte säga nej (läs: full som fan och orkar inte jiddra) Nästa gång ska jag säga att jag är gift.

När East stängde hängde vi runt lite på Stureplan dvs lutade oss mot ett elskåp och tjötade med en karl som ville ta med oss på efterfest. Jag tröttnade och vågade få iväg ett filthy sms till Erik som av en händelse var 50 meter därifrån. I taxin tog jag av mig mina leggings för att det skulle bli easy access när vi väl kom hem. Det är fan proffsigt!

/Clara som gillar pyjamasparty

2 comments:

Anonymous said...

CLARA DU SKRIVER SÅ FAAAAAB!!! herregud vad roligt vi har det, å det bästa e att helgerna är så fantastiska & måndagarna alltid blir så bra när man får återse dokumentationen. Den där digitalkameran e ditt bästa köp någonsin. Ebony & Ivory & kameran 4 life (+ en flaska vitt) LÖve you bajskåååårv

Lisa said...

easy access! bra där!

ni är mina idoler, väntar ständigt på nya spännande händelser att förkovra mig i!

puss!