Tuesday, July 10, 2007

MALMÖ

Idag har jag varit i Malmö på möte. Fick lite sovmorgon, dvs gick upp 06.00. PÅ Bromma Airport var jag i mitt ess då det var kändisspotting på hög nivå.
Göran Persson (inte så fet som man tror, och ganska kort)
Jan Björklund (mkt kort och sliten)
Johan Hakelius (i sina bästa stekarkläder)
Mari Jungstedt (kedjerökte utanför ingången och visade magen i för kort tröja)
Ola Andersson på TV4s fotbollslördag (kort)
PÅ hemvägen blev det Robin som har en talkshow i SVT som inte är så rolig. Groteskt fult skägg.
Lunch blev det på restaurang Torso Twisted vid foten av Turning Torso. De hade en caesar to die for! Lätt på topp 3 i Sverige! Sov resan hem.


I det nybyggda hamnområdet där Torson ligger är det så galet mysigt! Husen är mycket speciella och man känner som om man är utomlands men jag kan inte riktigt placera var det skulle vara. Det är samma känsla i Örestad på andra sidan bron också. Malmö börjar verkligen ta sig som ett ställe jag kan tänka mig att hänga mer på!

Jag kan ju bli reporter, så som jag flänger. Men det ska bli sjukt skönt att vara hemma lite nu. Ikväll är det Elaka Kocken och imorgon ska jag till frissan 08.30. Sen är det tre dagar till FEST OCH HELG OCH NYA KLÄNNINGEN

/Clara

1 comment:

Lisa said...

alltså nästa gång du hänger i Malmö är det ett KRAV att du åtminstone säger hej till mig, på plats! så det så. igår kunde du tex ha fått tårta, eftersom jag fyllde år. (detta är en pik, Clara darling)