Friday, July 13, 2007

But why?

Alla gör det, men måste man skylta öppet med att man gör det? Min kompis Moa berättade att en kille på hennes förra jobb hade en särskild tidning som han hämtade ur ett skåp innan det var dags. Då visste alla vad han skulle göra den närmsta kvarten. Dessutom lämnade han tydliga spår efter sig när det var färdigt. Disgusting! Ja, jag pratar om nr 2. Varför måste vissa människor ha en hög tidningar bredvid toastolen? Tänker de "äntligen får jag lite tid för mig själv, mitt bajs och min tekniktidning"? För visst är det en typiskt manlig företeelse? Vi tjejer går ju inte på toa och om vi mot förmodan skulle göra det så kommer det ut rosa körsbärsblommor och en doft av hallon sprids runt oss.

Igår när jag var på VI inser jag att det finns någon j-vel som livnär sig på människors toalettbesök. DASS tidningen (observera särskrivningen) är verklighet. Den har en liten ögla uppe i vänstra hörnet där det sitter ett litet blått band, så att man ska kunna hänga upp den bredvid toaletten. Jag kan bara inte låta bli att bläddra i den. Snacka om skittidning (i ordets rätta bemärkelse). Den är fylld med dåliga historier, korsord och sudoku-spel. Då undrar jag, VEM KÖPER DEN HÄR? Tell me, så att jag kan hålla mig undan!


/Kattis

No comments: