Tuesday, July 31, 2007

Helgen - lördag

På lördagen var det grillning hos min extrafamilj Ramning-Mörk påIngarö.

Roffe inte bara sablerar rosébubblet, han kör med yxan!
Och gör egen bea.
Gustav grillade och lagade all mat. Kyckling, revbenspjäll och fläskkarré, caesarsallad, korianderångade morötter, cole slaw, 3 såser och till det egenfriterade pommes.
Jag stod för efterrätten, vaniljglass med en sås på smält Japp och lite grädde, såsen gör att glassen smälter och kalla glassen gör att såsen kristalliseras lite.
Maja och mamma
Linus, Tor och Jessica
Grillmästaren och lill-Jonas
Jag och Sessan
Gustav och Hadisa
Sen spelade vi Stockholmsspelet och jag hittade en massa stav- och meningsbyggnadsfel. Pinsamt!
Mitt lag - Jessica, jag och Sessan.
Eftersom jag inte drack tog jag på mig att vara chaffis dvs körde från Ingarö via Telefonplan och Södermalm innan jag fick parkera utanför porten hemma. Somnade gott halv fyra.


No comments: