Friday, June 15, 2007

TGIF





Många tycker att lördag är veckans bästa dag. Jag gillar fredagar. Redan på jobbet zoomar man in på nån sorts 50%-effort-läge och alla är gladare och man går hem tidigare.
Jag förespråkar after work med bonus dvs man går hem, svidar om, käkar lite gröt eller nåt som går fort och sen drar man ner på stan (Ljunggrens känns bra som startställe just nu) och när det borde vara dags för hemgång drar man en fuling och stannar ute till 3.

ELLER

Man går hem och kollar på en film, mular lite chips, kanske städar eller nåt, och vid 21-22 går man ut och börjar dricka ute. Då pallar man till 5.

Regel: ju mer oväntat ju bättre resultat!
Jag ser stora möjligheter för denna sommars uteliv. Berns är ju i fickan redan.

Igår var jag och Nadja på Riche en sväng och sen på Berns. Riche var packat med fina kostymer med stil och finess och då jag lyckats få till en fab make- och hårdag så det var lycka när blickarna etsades fast i en. Men nykter som jag var vågar man ju knappt gnida sig förbi. På Berns hade Boutique Sportif fest och det måste varit månadens tråkigaste. Vi gick iofs kl 12 för vi har ju jobb så det kan ju ha sagt boom lite senare, men då var det 25 pers. Vi fick fick dricka lärre och sitta ute i sommarkvällen och tjöta.

På lördag ska jag ha dejt med Kattis och Rebecka och jag redogjorde för detta:

Jag - De pratar om Moderna men jag vet inte....
Nadja - Men det är ju jättetrevligt på Moderna Muséet.
Jag - Jo men jag gillar ju inte konst så mycket. Jag har ju planscher hemma på väggen.
Nadja - Ja fast en plansch har du ju köpt på just Moderna.
Jag - A, fast det är en reklam för L'Oréal
Nadja - Just nu har de ju en utstälning med Karin "Mamma" Andersson, det kanske kan vara något?
Jag - Jo, fast för mig hade det lika bra kunnat vara Ricki Lake.

Det är min inställning till konst.
/Clara

2 comments:

Don't be afraid said...

Det är inte konsten jag vill åt. Gillar deras shop :)
/Kattis

anna said...

inställningar är till för att ändras, tänk bara på skype! och mamma utställningn är GRYM!