Monday, June 11, 2007

Helg igen!

Den här helgen har kännts så lång och bra. Kanske för att festligheterna började redan på fredagen...
Jag var på studentmottagning hos en tjej som heter Emma vars mamma blev kompis med min mamma när vi bodde på Filli. Man fick asgod buffé och kladdkaka och jag hamnade i en diskussion om corporate finance och att jobba med finance i London och att om man gör sina hundåt så kommer man ut on top vid 35. Killen jag pratade med om detta var 21 och sjukt driven men jag sänkte nog hans ambitioner när jag berättade om hur C har det. Vidare var killen kroat så ni kan ju hajja att det blev lite serbisk nationalstatssnack också.

Efter det mötte jag Nadja, åkte hem och svidade om och sen begav vi oss till Pontus By The Sea. Betyg: Asdåligt vin, världens minsta vinglas, dåligt ljus på toa och Anna hade fått trist kött. Ok att sitta ute men inte snygga män.
Anna, Sofie och jag - efter att ha försökt fota oss 25 gånger blev detta det bästa kortet typ.

Efter det begav vi oss lite söderut till Debaser där vi mötte upp Rebecka och Eva.

Anna visar hur man gör rörelserna till nya hälsningsfrasen "troll på dig" alternativt försöker se ut som en gremlin :)Rebecka i viktig diskussion med Andreas

Rebecka och Eva

Linslusarna Edling och Moufid

Det är svårt att få med alla på bilden med några glas innanför västen.

När Debaser stängde GICK jag och Nadja till Berns. På vägen kissade vi på en bil och jag kissade på mina egna skor så de blev mörkbruna istället för ljusbruna :)


Sthlm by night - Skeppsbron


Här har vi Ebony och Ivory. Våra stage names för sommaren.

På Berns träffade vi Erik och Johan och deras kompis Karin. Vi blev även kompisar med bartendern vilket gjorde att 4 glas vin kostade 100 spänn.
Kändisspotting för kvällen: Martin Kellerman, Wille Crafoord och Daniel i Eskobar

Visst är det snyggt och coolt att på den snygga och coola klubben ha en skylt som det står rökfritt på!!!??? Killen i svart jacka på bilden ovan var en galen tysk som kom fram till oss på uteserveringen och frågade om han kunde få se bilden vi tagit, verkligen uppmärksam! Jag kunde inte säga ETT ord på tyska trots att man brukar vara väldigt lingvistisk på fyllan.

Nadja gick för att träffa andra på East och jag stannade kvar med Erik och dansade. Han ställde mig mot en bardisk, sa till Karin - Nu ska du få se hur man slänger med håret, vände sig till mig och sa "okej, nu". Erik är så bra! När Berns stängde gick jag och köpte cola för mig själv, antagligen trodde hela cred-eliten att jag mulade en läskig korv men åh nej!

Träffade diverse kompisar från Båten på 7/11 och åkte hem och sov gött vid 4-snåret! Fick sova hela 5 timmar innan Rosen ringde och väckte och ville sola! Vi bestämde oss för Tanto. Nadja och jag kom först och blev lite kompisar med några asfulla killar som skulle ha svensexa, klockan var då 11.30 och en av dem kunde knappt stå på benen. När Rebecka kom åkte vi på sightseeing till Vinterviken men hann inte ligga där så länge innan vi drog hem till Nadja och solade där istället. Hon snarkade på filten och jag och Rebecka BADADE! Premiärdopp! Kallt.

Jag åkte sedan hem och sov, lagade mat, tvättade håret bla bla och sen åkte vi till Vasaparken där ett stort gäng satt, däribland Anna och Boel (som var hemma från Ö-vik över helgen)


När vi hoppat studsmatta i parken och ätit glass och skumbollar cruisade vi lite och åkte sedan hem till Nadja och gick ut med Ebba och chattade med Fredrik Carlsson. Sen begav vi oss ännu en gån in till staden och dess nöjen!


Här sitter vi i bilen på Sibyllegatan och sminkar oss, plåstrar om fötterna och knälar ner dom sommaruppsvällda små stackarna i klackskor. Vi kände oss som luder som satt och gjorde sig iordning för att gå till jobbet.

Vi gick till Berns China igen. De hade inte öppnat än (00:20) så vi fick gå in på stora Berns och där var det nån sorts orientalisk show, en massa Tarkan-killar och magdansöser. Man blev så glad av musiken! Och tjejerna är ju lika påklädda som strippor men när de dansar är det liksom fascinerande och inte knulldans!

Gick till China med Erik och co. Drack Sprite. Made som laps before we commited to location. Träffade världens bästa Anthony tillsammans med min gamla favoritstylist Mona på utehängen så vi satt där och fick oss ett gott skratt. Tex har vi planer på att spela in en låt som kommer bli den största hitten ever. Ni vet hur man gör konturer av en tjejkropp med händerna, lite vågigt....då sjunger man la la la (tjejer är mjuka) ...sen slår man sin knytnäve i handflatan och säger arggghhh eller uuhhh (det är för att killar gillar hårt)...sjung sedan detta ihop. A winner!

Vi drog hem och jag la mig halv två men läste till halv fyra. Nu är det bara 50 sidor kvar typ så man får bara läsa några om dagen. Jag önskar att jag kunde radera alla Stieg Larssonböcker ur mitt minne så jag kunde läsa om dem!

Söndag:
- Solade 4 timmar i Kronobergsparken
- Kollade på en ny surfserie på 5an
- Var på Klippet och handlade ett flak cola light med Nadja
- Plockade undan hemma
- Lagade middag
- Kollade på Match Point
- Plockade undan hemma
- Låg och flämtade och svettade mig till sömns

Jag vill inget hellre än att vara ledig och sola!!!
/ C

No comments: