Tuesday, June 19, 2007

Midsommar med Stieg och Camilla

På fredag är det Midsommarafton. Vanligtvis är förväntningarna högt ställda inför denna högtid, som faktiskt tillhör en av mina favoriter. Jag älskar sill-lunchen, grillningen och att plocka blommor till kransar. Om man är ett gäng som firar är det så nice att förbereda allt tillsammans, där var och en får sitt ansvarsområde. En lite romantisk stämning vilar över aftonen.



Förra året firade jag på traditionellt sätt, uppe i Mora i Sofias familjs fäbod - med hembränt, sill, midsommarstång och grillning, men i år har jag valt att göra det enkelt för mig. Jag drar helt enkelt till landet med mamma och pappa och det känns ganska skönt faktiskt.

Jag hade ju hoppats på att få bättra på brännan i solstolen, men som det ser ut nu verkar det inte bättre än att man får kura i soffan med en kopp te tillsammans med Stieg (Larsson) och Camilla (Läckberg). Är det någon som är förvånad? Det är ju inte så att det brukar vara strålande sol på Midsommar.

/Kattis



No comments: