Monday, June 4, 2007

Lördag

I lördags fick jag DN och frukost på sängen av Erik. Det var lovely!
Han skulle klippa sig och då åkte jag hem och bytte om. Var på stan och köpte hårgrejer på godisaffären och mötte Nadja och köpte blommor hos våra favoritaraber på Hötorget. Jag var sjukt bakis och Nadja "såg faktiskt lite sjavig ut" vilket jag sa till henne. Vi åkte hem och sov hela eftermiddagen.

På kvällen var det Danmark - Sverige och vi var självklart på Sportbaren och kollade. Det var sjukt mycket folk och vår favvoservitör Juve var stressad- det är bra att bli kompis med folk som vi har blivit kompis med honom - på onsdag när det är match mot Island fixar han plats till oss utan att vi måste boka. Det var jag, Nadja, Sofie och Fredrik Carlsson. Jag och Fredrik representerade självklart i blått och gult!

Här har Sverige just gjort 1-0. Ni vet ju alla hur det gick sen. Jag ska inte vara nån moraltant. Men sport och sprit går inte ihop. Det kan vara okej att ta en bärs till matchen på Sportbaren men när man står på läktaren, då ska man ju heja på sitt lag, inte supa och få temporär minnesförlust och springa in på planen och spela allan ballan. Nu kommer ju killen vara igenkänd resten av sitt liv. Haha, han kommer ju inte ens kunna gå på en arbetsintervju. Hans meriter är ju att han snuvade Danmark på poäng, uteblivna biljettintäkter osv så det är väl tur att han bor i Sverige. Ärligt talat kommer killen åka på så sjukt mycket spö i framtiden.

Ebony and Ivory - Clara och Nadja

När det var 10 minuter kvar på matchen kom Anna och hämtade oss och vi åkte till Debaser Slussen. Infinite Mass skulle spela och som de förortskids vi är ville vi självklart inte missa detta + att jag och Nadja bestämt oss för att vidga våra vyer lite och inte bara hänga på Riche typ.

Anna spexar på uteserveringen.



Jag trodde att vi hade tagit fina kort på oss tills jag kom hem och såg korten. Anna har saboterat två stycken som ni kan se här nedan. På bild ett = nafsa på tuttarna. På bild två = talla på tuttarna. Anna kanske är en tuttis.


Efter att ha druckit cider, öl och käkat pommes var det äntligen dags för världens sexigaste Amir att entra scenen med Rodde i släptåg. Amir hade sjukt snygga tatueringar och var smal och senig och svettig. Han sa vid ett tillfälle att det var lite varmt med skinnjacka. Jag och Nadja i kör: Take it off, vilket han senare gjorde. Det roligaste var Area Turns Red för då kommer jag ihåg när jag var en fjortis i St Jacobi och jag och Sara var kickers och jag tyckte att TLK och IM var grymmish. Iaf så var det många låtar som drog upp gamla minnen. Sen var She's a freak grym också. BAD GIRLS LIKE IT RAW!


När de hade spelat fördigt träffade vi Rebecka på uteserveringen och hon erbjöd oss att haka på till Trädgårn men vi var så sjukt trötta så vi drog hem. Eftersom ingen av oss var särskilt fulla skulle vi ta taxi och spara lite kulor eftersom iaf jag har lekt Melania Trump på sistone. Det är 10 minuter till tuben kommer och på Gamla Stan är det alltid suspekta människor. En kille börjar prata (snällt) till Anna och Nadja om att han vill byta hjärta eller jacka med någon av dom, vi hörde inte riktigt vad. Sen sa han till Nadja att han ville ha henne för han förtjänade henne. Vi sa att han förtjänade bättre för Nadja är OND men då tog han i ännu mer och bjöd hem Nadja på ostbågar! På Lidingö! Med dip! Hon tackade nej och vi åkte hem.

Jag låg uppe och läste sista Stieg Larsson-boken till halv fyra. En mycket bra lördag!

/Clara

1 comment:

Anonymous said...

fick du inte tippa fotbollsresultatet den här gången? o vinna en snygg keps....

/ mamman