Monday, June 25, 2007

Lisa och Maja

Min partner in crime under studietiden - Lisa - bor i Malmö men var i lördags på genomresa för att åka hem till Östersund. Hon har en liten tjej som heter Maja och jag fick heta "Kala". Vi sågs på centralen när de passerade för att byta tåg.



Lisa är den bästa partypolaren jag haft tror jag. Bangar inget och spriten flödar alltid. Några exempel på vad man varit med om med henne:
- Efter att ha haft en fest med bål på läkarsprit drog Lisa mig hem genom stan. Jag låg på gatan och hon drog mig i min luva på jackan. Det var snö så jag var en släde.
- På en efterfest väntar vi på en taxi. Jag tror att om man inte står precis utanför dörren så åker taxin iväg så jag hetsar Lisa att springa (vi hade overaller på oss) och då snubblar hon och bryter ett ben i foten.
- Lisa somnar under bordet på en middag på nollningen.
- En dag (också i overall) är det vatten ca 2 cm över hela golvet i puben på Kåren. Vi tycker att det är askul att hoppa i detta och skvätta tills nån säger att det är avloppet...
- Att lyckas ha minnesluckor 6 helger i rad under våren 2001.
- Bli inlåsta i en hiss (i overaller igen) med Frida och tre 100-kiloskillar (hissen tog egentligen 3 pers)
- Bjuda in killar i Uppsala på Valborg på förfest på vår camping och sen när de kom dissade vi.

Nu jobbar Lisa på Skånska Handelskammaren och är mamma!

/Clara aka "ja ja-tjata-apan"

1 comment:

Lisa said...

hahahaha, jag dog typ just av skratt av dina små anekdoter från Sundsvall!

fina foton på oss du.

gud vad roligt att se dig! du är så fin Clara! I love you!