Monday, June 18, 2007

Fredag på Garbo

I fredags var vi ute med jobbet. Halv sex beställdes dagens första Dagens in. Platsen var Garbos i Sundbyberg. Petter, Peter, Fredrik, Maria, Emilie och jag åt middag i solen. Senare på kvällen gav Petter och Fredrik upp och vi andra lämnade uteserveringen och gick in i Finlandsbåten. På nedervåningen var det coverband och schlagerbar. Jag gick emellan två killar som annars hade slagit ner varann och med min charm(?) lyckades jag få dem att gå isär och ha kul istället. På övervåningen var det små hyllor med poles där man kunde dansa, en DJ-bås hylla där en kille stod och plockade äpplen och la dem i korgen (ni vet, dansen) och brats blandades med serber, tjugo-something förortsbrudar som såg billiga ut, brats, kickers, söndersolade 45-åriga Anki och Maggan och hockeylag. Vi hade hur kul som helst, men det berodde nog mer på sällskapet och drickat än stället.

/Clara


Jag och Petter
Peter och Emilie
Peter och Fredrik (som blir pappa idag 18 juni)
Peter och bärsen!
Maria och Emilie


Alla får plats! Alla ska med!

Peter leker i schlagerbaren - pelarna blev motsvarighet till poles

Yours truly

Ska ge sig på en pole...

... får nog ta en kurs först.

Alla ska med!

No comments: