Thursday, June 7, 2007

Sveriges Nationaldag II

Nationaldagen började med att jag svängde benen över sängkanten och inte hann mer än sätta mig upp förren Erik ringde.
Han hade övernattat några kvarter från mig och vi hade bestämt att ses. Han fick låna kläder och vi gick en powerwalk runt Kungsholmen. Sen gjorde jag frulle och vi skvallrade lite.
Nadja kom och hämtade oss och med Scream (http://www.youtube.com/watch?v=2h9vOxfPprk) på högsta volym åkte vill till IKEA. Jag köpte nya kuddar och en lampa och lite trams (Sara: svårt med utrensning utan dig). De har stylat ett sovrum som jag och Nadja vill ha. Det är dock lika stort som min lägenhet typ.


Här provligger jag sängen.


De hade den fulaste midsommarstång vi nånsin sett. Det var gröna plastpinnar som de klätt med blink-blink-lampor som annars återfinns på amerikanska villor i juletid. Det roliga med dessa ljusslingor är att de reas för typ 29 spänn, nersatta från 299, men man har aldrig sett dem i det ordinarie sortimentet.


I kassan försökte vi smygfota för att få till bilden som skulle få sitta brevid ordet "pöbel" i ordlistan. En ca 17-20-årig tjej med genomskinligt vit fläskig hud som dallrar när man rör sig (okej, jag går också runt med några +kilon men jag är iaf inte lös på det sättet hon var) i BIKINI inne på IKEA. Och solbrillor från Glitter som diadem. Morsan bingolotto-tjock (svulla framför tv:n) med chinos-piratbyxor och tuttarna på magen. Okej, man ska inte dissa, nu kommer jag väl få dålig karma men jag, Nadja och Erik VAR verkligen Gisele, Nicole och Jude jämfört med dessa fellow shoppers.

Andra ord i denna kategori: smalfet


Efter IKEA tog vi en tur till Nytorget där vi satt i solen och fick titta på killar i solstolar, Stålmannen och en man som kom med en jordgubbstårta.

Jag har dagen till ära ett blått och gult svettband med texten "Sverige" på. Är glad att vara svensk, gillar flaggan och ryser lite sådär melankoliskt när jag hör "den blomstertid nu kommer", "nu grönskar det" och "du gamla du fria". Hajjar dock inte folket som går i paraden längs stan. De hade intervjuat ett gäng folk på Aktuellt igår och de frågade vad som var så bra med den här dagen "ja, att man är ledig" svarade 7 av 10 tillfrågade.

Efter utflykten till söder åkte vi alla hem. Jag dammsög, bytte lakan och fixade med mina inköp. Vek och plockade bort alla kläder som låg överallt, dammtorkade och lagade mat. Sen åkte vi till sportbaren där det självklart var ännu mer pöbel. Fjuniga teens som kanske just tagit studenten som sjöng Zlatan-sången och "alla vi som älskar sverige klappar nu". Jag och Nadja råkade ju självklart ut för ett freak: En aik:are som var så sjukt bitter att han bara stod och klagade. På fotboll, på lantisar, på sossar, på djurgårdade och hammarbyare, politik. Till slut började jag och Nadja bli lite irri och sa vänligt men bestäm att här sitter vi som är glada så nu får du gå. Då tyckte han att vi var sossar typ för vi ville att alla skulle vara lika och då sa jag att ALLA SKA MED och Nadja kontrar med vad som blir veckans citat: "ALLA SKA MED, PÖBEL SOM PACK" men killen hajjade inte.'

Nadja släppte av mig hemma och jag tog en cigg innan jag gick in. Då kommer en kille och går förbi och säger "vilka fina ben du har". Alltså en komplimang är alltid en komplimang men det var mitt på gatan! Men glad blir man ju!

Svårt att sova i bastu-lägenheten. Kunde inte somna förren säkert 1-halv 2 och sen ringde klockan 6. Idag skiner solen lika fint som igår men här sitter man i svart inne på bastukontoret och längtar till en strand Och till Sara Strand!

/Clara

No comments: