Tuesday, June 12, 2007

Min gamla hang-up

Idag på lunchen träffade jag mitt gamla ragg Niklas utanför jobbet. När jag flyttade tillbaka till Stockholm för 5 ½ år sedan var han den första killen som jag dejtade. Han har varit en så'n där ständigt återkommande... En hang-up skulle man kunna säga.
Jag antar att vi alltid har haft ett gott öga till varandra. Nu berättade han att han precis kom hem till Stockholm och att han ska vara hemma i några veckor, men att han bor i Tokyo sedan 15 månader tillbaka. Sjukt att vi skulle springa på varandra just idag. Ibland försöker jag intala mig själv att det är ödet som har ett finger med i spelet när så'na saker händer... Men just nu så tror och hoppas jag att ödet har andra planer för mig.


Niklas: Vore kul att ses någon kväll.
Kattis: Tystnad
Niklas: Hur får man tag på dig då?
Kattis: Tystnad (men var på vippen att hänvisa till Hitta.se)
Niklas: Du har kanske samma nummer som vanligt?
Kattis: Jo, jag tror det.
Niklas: Perfekt, vi hörs snart då!
Kattis: Ha det så bra!

Min kollega Gardenia skrattade åt mig efter att vi hade lämnat Niklas och gått vidare. Hon tyckte att det mäktes så tydligt att jag inte ville träffa honom "någon kväll". Själv tänkte jag inte alls på hur jag hanterade situationen.

Undrar om han fattade vinken.... jag menar, han är ju kille.

/Kattis

No comments: