Tuesday, June 19, 2007

Restaurang J

Gissningarna var otaliga. Vi skämtade om Räkfrossa på M/S Strömma Kanal. Hade seriösa funderingar på Yasuragi Hasseludden, Fjäderholmarna, Restaurang J i Nacka Strand. Men vi hade fel fel fel.
Kl 18.15 tog vi båten mot Vaxholm från Södra Blaiseholmen och efter en dryg halvtimmes båtfärd annonserade min chef Per att det var dags att kliva av båten - hållplats Gåshaga! Sweet tänkte jag! Restaurang J/Gåshaga! Ett mycket smakfullt alternativ. Applåder!


Charlotte och Gardenia ute på däck.


Vår vd Per tillsammans med charmtrollet Martijn, ombord på M/S Norrskär.

Linnéa står och väntar på att stiga ombord.

Annki, Peter och Franco på bryggan i Gåshaga.



Till förrätt beställde jag och Gardenia menyns dyraste alternativ - 175 pengar för en liten tallrik med Kalixlöjrom, rösti och lite annat gojs. HA!
Till huvudrätt blev det the catch of the day - Sjötunga med kapris, pepparrot, skirat smör och färskpotatis. Sjukt bra! Lite vemodigt blev det när Per ställde sig upp och höll ett litet fint och rörande avskedstal till mig. En tår i ögonvrån letade sig fram. Det är ju fantastiskt kul att höra att man är uppskattad och kommer att bli saknad, samtidigt som det är jobbigt med "all lights on me". En liten presentcheck på 1500 kronor på R.O.O.M. fick jag också. Trevligt att äntligen få gå in i den butiken och shoppa - inte bara fönstershoppa.


Jag och bästa Gardenia hade en riktigt rolig kväll. God mat, GOTT vin!

A night to remember!

/Kattis

No comments: