Thursday, June 14, 2007

Ebay och låtsaspengar...

Det här med att handla på nätet är ett alldeles underbaaaaaart fenomen, men ack så farligt för en så'n som mig. Det är ju bara att klicka på lite knappar och vips så har man bränt låtsaspengar. Så känns det iallafall. Ungefär som i Monopol. Det är inte lika roligt när man kollar sitt konto och inser att det inte alls var låtsaspengar, utan de surt förvärvade slantarna, som försvann. Varje månad frågar jag mig själv vad jag gör av mina pengar, jag handlar ju inte direkt någonting stort och dyrt. Fast det är klart, går man runt och tänker att allt är låtsaspengar som inte är sedlar så är det kanske inte så konstigt att saldot krymper.

Men nu har jag iallafall ett par nya joggingskor. Och hellre fattig och slimmad, än tjock och rik.
Jag får väl låta någon annan försörja mig liksom ;)

Undra vad nästa inköp blir? Kanske en rosa iPod?



/Kattis


No comments: