Friday, June 15, 2007

Sommarfest

Idag ska jag på sommarfest på Universum, min nya arbetsgivare. Jättetrevligt kan man tycka, men jag känner ju ingen (förutom en tjej lite grann). Men det kanske blir en ice-breaker att få supa tillsammans med sina nya kollegor det första man gör. Det finns väl egentligen bara en regel - bli inte för full och hångla med chefen (nu är väl det ingen risk eftersom chefen är en HON). Jag hade trott att detta skulle vara en stillsam afterworkliknande tillställning, med lite jordnötter i glest utplacerade skålar och några fisljumna öl som man själv får plocka ur en back. Perfekt, då hade man bara kunnat gå dit, visa upp sig, smutta på en öl, hälsa på alla och sedan obemärkt lämna byggnaden (det kommer ju säkert vara 100 pers där, så ingen skulle ju sakna mig).

När jag öppnar min hotmail nu på morgonen möts jag av dessa fasansfulla rader från min blivande chef:

Hej Kattis! Det ska bli kul att ses ikväll. Det är Pirat-tema. Ses i receptionen kl 17.30 för några stärkande droppar innan middagen”
Vi ses!
/Karin


Detta är dåligt på sååå många sätt. För det första får jag reda på att det är temafest samma dag som festen är (hata temafester). För det andra sprang jag skytteltrafik till toaletten igår och spydde (matförgiftad). Är fortfarande helt matt idag och mår lite illa. Vad göra liksom?
Det finns ju inte att jag INTE går dit. Jag antar att detta är ett av dessa tillfällen då man måste göra en sak som man absolut inte har lust med. ÅNGEST!

/Mrs Jack Sparrow

No comments: