Wednesday, June 27, 2007

Karma

En gång hette ett JÄTTEcoolt uteställe på Sturegatan Kharma. Där var det bögklubb och en gång frågade Prinsessan Christinas spritfeta unge om jag ville hänga med honom på VIP-hyllan. Jag vet inte ens vad de heter, de där killarna.

Iaf. Karma. Det är viktigare än jag tror. Efter att ha rannsakat mig några nätter när det varit för varmt för att sova och man haft den där tiden för sig själv då man bara tänker på saker som framkallar ångest har jag kommit fram till att jag är en elak jävel. Ni vänner som läser detta kanske tänker, nej hon är söt som socker. Men ibland skrämmer jag mig själv med tankar jag har. Ofta när jag kör bil. På väg till jobbet.
Så egentligen är det kanske inte så konstigt att man inte har det bättre. Alltså what goes around comes around. All dålig karma jag får av min aggressiva inre sida stoppar mig.

Folk som har bra karma:
- Hon som är ihop med Daniel Craig
- Gisele Bundchen
- Rausing som insåg storheten med Tetra Pack och köpte patentet av uppfinnaren
- Den som uppfann hjulet
- Sara
- De som köpte fastigheter när seklet (1900) var ungt.
- Donald Trump
- Gordon Ramsay för att ingen gett honom ett kok stryk än
- Saddam, Fidel, Mao, Lenin, Stalin, Göran osv som fick hållas så länge de fick.

/Clara

1 comment:

anna said...

haha din karma kanske var när spritfeta braten bjöd dig till vip hyllan!??? ;)

men allvarligt talat så handlar det mer om att du måste sluta jämföra dig själv med andra HELA tiden, och sluta se ner på dig själv. Karman är där, du ser den bara inte...

puss