Monday, June 18, 2007

Grym lördag

I lördags vaknade jag kl 10 och mådde sådär somman gör när man inte vet omman fortfarande är full eller och man mot all förmoden är frisk - jag mådde helt okej. Käkade frulle och tvättade håret och drack cola. Jag, Kattis och Rosen hade date day och skulle bruncha och göra roliga saker. Vi började på varsitt håll, jag på HM (duktiga jag hängde tillbaka det jag ville fynda för 150 spänn), Kattis på Gina och Rosen på Urban Outfitters. Efter att minutiöst gått igenom NK Glas på jakt efter en 30-årspresent till Rosens brorsa bestämde vi oss för att gå till Radisson Strand och bruncha. Vid det här laget hade baksmällan slagit till ordentligt. Kattis hade några dagar innan åkt på matknas och hade en dum mage. Vi botade oss med scrambled eggs, bacon, lax, bagels, plättar med sylt och grädde, brownies, kaffe, cola och annat gott.

I foajen satt det fina tavlor. De kostar 15.000 kronor styck och de här två blev jag helt kär i. Om någon konstnär (Anna) läser detta, kan du rita en sån här till mig!!!


I Berzelii Park var det fotoutställning.
Rebecka är en elefant
Jag är en isbjörn. ( Jag tycker det stämmer, jag är lat och kall)
Kattis är en hyena (!)
Sälar
Rosé på Utecompagniet
Erik drack öl
Rosen

På kvällskvisten hade jag tänkt spara min lever och stanna inne. Kolla på James Bond och sova skönhetssömn. Men Rosen och Nadja ville gå och jag tänkte att jag ju kunde dricka cola. Hos Rebecka åkte spriten fram.
Ebony and Ivory
Ljunggrens. Det var beats, drum n bass och snuskig film. FAB!
Efter ett tag kom en sjukt packad Tove, lite lätt hysterisk släpade jag in henne förbi vakten som sa "och vad fan tror du att du gör då" men jag sa till Tove, gå, Gå, GÅ! Så drack vi dagens.
Efter Ljunggrens var det dags för East. Jag som hade sagt att jag under inga omständigheter skulle dit. Där träffade vi Toves kompis Andreas, min gamla kollega Baris, en fotograf som bjöd på bubbel och Lars som förlämpade mig förra helgen i Tanto. Nadja sa att nu jävlar ber du om ursäkt och jag sa "hej ditt gamla kukhuve". Kl 2.50 steppade jag ut och mötte E. På McD trängde han sig före en hel kö och köpte chokladmilkshake till mig. Sen stod vi i sommarköldens natt och letade taxi "som ett kärlekspar på väg hem" som han uttryckte sig.
Söndagen blev horribel.
/Clara










1 comment:

Lisa said...

Tanten Lisa läser och skrattar och njuter! Shit vad ni festar, jag är impad!

Puss på dig min fina Clara!

Ang handelskammaren: jag ska jobba med Region Branding, om Öresund som varumärke. Kul! Hoppas jag!