Monday, June 4, 2007

Söndag

I söndags var det strålande sol (som man kunde uppskatta för man inte var bakis som på lördagen då det bara var svettigt) och jag och Nadja tog en tur till Vurma i Vasastan. Där träffade vi Peter Skeppstedt som numera försörjer sig som nätpokerspelare och inte behöver ha ett vanligt jobb.



På väg till Vurma var i och lekte med Nadjas hund Ebba i hundgården och när viska gå därifrån kommer det en mamma och pappa med sitt barn som är typ 4 år. Barnet pekar på Ebba och säger "mamma, kolla vilken ful". Jag är super-pms-ig och får ett ryck och tänker att här ska ingen komma och säga saker till min kompis hund så jag fyrar av "nej, inte din rosa jävla grej heller" om ungens rosa leksak (som faktiskt var jävligt ful) NU KOMMER JAG TILL HELVETTET! Jag skämdes som bara den efteråt för jag, 27 och "vuxen" (??) var tvungen att ryta åt en 4-åring. Men alltså ouppfostrade barn är det värsta jag vet. SÅ föräldrarna borde lärt ungen bättre. Nadja var dock lite rörd över min effort till försvar. Jag måste öva på att ha en längre stubin.


Efter fikat gick vi tillbaka till hundgården och jag blev kär i en cockerspanniel som hette King Brown. Alla andra hundar var hårda och sprang runt och bråkade men King Brown var så gullig och skuttade och var fiiiin medan de andra var smutsiga.

Vi skildes åt och jag gick hem och kollade på tv innan jag gick och träffade Johan. Vi strosade längs Norr Mälarstrand och åt glass och låg på gräset och solade och snackade. Mycket bra samtal! Han berättade om en kompis till honom som hade haft en affär med en gift man och en kväll när han skulle gå hemfrån henne hade frun stått utanför porten - busted. Dagen efter hade frun slagit tjejen på Riche och kallat henne alla möjliga namn. Det kändes lite som en film. Men alla skandaler välkomnas i vår annars så slentrianmässiga vardag!


Jag luktar gott tycker Johan. Jag fick låna filmer av honom som jag iofs inte orkade kolla på så nu har jag nåt att göra i veckan. Det är fantastiskt att det är ljust så länge påkvällarna men det stör sömncykeln lite för man tror att klockan är 20 och så är den 22.30 och man får panik för man måste hinna somna och allt så man inte är trött på jobbet och inte orkar jobba.

En MYCKET bra helg om jag får säga det själv.

/Clara

No comments: