Thursday, June 14, 2007

Monarkin är i gungning

Jag har de senaste veckorna pratat mycket om pole dancing på jobbet. Dels för att jag fortfarande tänker på tjejerna på Browns dagligen, och hur de hängde i en pole med en fot!!! Dels för att det imorn är dags att besöka Garbo och där har de ju poles. När jag bokade bord sa han som tog emot bokningen att dansen inte börjar förrän kl 23 men att jag gärna fick prova en pole om jag hade en freestyle (eh, mp3spelare heter det i min generation, tänkte jag).

Hur som haver. Upplyser Anna och Maria om detta efter lunchen. Det visar sig att Anna minsann har hört att Daniel Westling aka Herr Victoria har börjat ha såna träningspass på sitt Balance-gym. Och att om monarkin nu ska finnas och ta skattepengar då får dom hålla sig till sina gamla adliga anor, klasser och prydhet! Okej, sa jag, ska de inte få ha Gucciväskor heller utan små tygknytten gjorda av harar som nån skjutit i skogen och såg 1600-talet framför mig. De hade faktiskt sömmerskor på den tiden, säger Anna. Jaha, och vad sydde dom i ... fabrikstillverkad canvas eller hemkardad bomull / skjuten hare?????
Visst tänker jag, de hade sömmerskor, men på 1600-talet eller 1700 even, när Gustav III som väl var den mest fancy kungen levde, DÅ hade de inte Gucciväskor. Men pole dancing (som jag förstått på attityden här, är snuskigt, dirrty och filthy), nej, det kan inte komma och smutsa av sig på kungafamiljen för de har valet att inte existera eller hålla sig pryda och kuvade. Men nej, Gucci kan de få ha. Som om Gucci är prytt och rumsrent - inom det förtaget har det varit mord, otrohet, droger och gu vet vad.

Låt dem dansa påle med en väska från italien eller spärra in dom på slottet i varsin korsett, vitpudrade och med mouche och med en klänning som väger 75 kilo.

Man kan säga mycket om monarkin men idag gällde det alltså pole dancing och väskor.
En anekdot från Sundbyberg!

/Clara

No comments: