Friday, March 9, 2007

Trött .... zZzzzZ

Jag har sovit dåligt de senaste nätterna, så igår var det fantastiskt att få gå och lägga sig hyfsat tidigt. Klockan är väl 22.30 och jag ligger i sängen och zappar mellan diverse epaprogram och jag känner efter en stund att ögonlocken blir tyngre och tyngre. Snart kommer John Blund på besök.

Plötsligt vaknar jag med ett ryck. Magnus Uggla har väckt mig. Eller rättare sagt en idiotgranne som vill att hela kvarteret ska poppa Magnus Uggla tillsammans med honom, har väckt mig. En låt spelar han. En enda låt. För kung och Fosterland. När det tystnar kan jag inte somna om igen. Dessutom är det omöjligt att släppa … en dag kan hela världen stå i brand, så kör för kung och fosterland …
Textraden går på repeat i huvudet - om och om igen. Så där ligger jag klarvaken och arg och tänker på Magnus Uggla. Vilken drömnatt :S.

I morse på radion pratade de passande nog om varför man ibland får låtar på hjärnan. Tydligen är det så att hjärnan vill ha ett avslut, en sluten cirkel. Om den inte får det så fortsätter hjärnan att arbeta kan inte släppa låten. Betyder det att jag måste lära mig Uggla-låten utantill? Den har nämligen etsats sig fast i mitt huvud och vill inte försvinna…..

Jag lovar att den där grannen ska få ångra att han väckt mig i natt.
Någon som har tips på hämnd?!

/Katt

1 comment:

Anonymous said...

SAMBA SAMBERO på högst volym på natten mellan söndag och måndag tycker jag vore bra hämnd. För vem fan vill gå till sängs med Anna Book.....
/Soff