Monday, March 19, 2007

En ny sorts helg

Denna helg blev lite annorlunda än de senaste 7. Jag var nämligen bara ute en kväll!

Fredag:
Möter världens bästa cowriter aka Kattis vid halv åtta. Vi ska ta två glas vin och sen gå hem. Självklart intas vinet på Hotellet. Efter två glas blir det tre, sen är de världsviktiga diskussionerna igång. Vi pratar om hur bra vi har det, karriär osv osv. På rikigt var det väldigt seriöst! Sen träffar vi Kattis Fredrik och sätter oss med honom och hans kollegor. Spriten flödar. Jag kan ärligt talat säga att jag drack drinkarna som vatten. Klockan 01 får jag ögonkontakt med Kattis- blickar som betyder "vi är så jävla fulla nu så vi inte kan stå- ska vi gå hem". Vi leder ut varann och tar varsin taxi hem.

Lördag:
Vaknar åtta. Har missade samtal och olästa sms en masse då jag legat medvetslös av tidigare nämnt intag sedan jag kom hem. Trots att man mår som man gör efter några liter alkohol utan middag ska jag ner på stan för jag har sett ett par skor jag vill ha. Möter Nadja och Kattis. Vi köper McD-take away och käkar på Nadjas kontor, lite chips och kakor slinker ner. Skor och blommor inhandlas.
Sen är det hem till soffan, tv-spel, tvätta, handla, hyra film (Beck- Advokaten, Saw III och Just my Luck med Lindsay Lohan) Ser de två första. För att riktigt skrämma sönder mig själv har jag bara ljus tända under Saw. På asken står det "Så otäck att publiken svimmar" Nu kanske jag är härdad eller totalt skadad men kom igen, den var ju inte så äcklig. Eller jo, äcklig, men svimma- vad är det för veklingar?
Sen vid halv två kom Erik.

Söndag:
Gör värsta fina frukosten, så fin har jag aldrig gjort (ni vet hur det är med mina cooking skills). Scrambled eggs, bacon, frallor, muffins, kaffe med flurr, cola. Vila och mys hela dagen. Det var precis vad jag behövde!

Vid halv fem åker jag hem till Johan och trycker tröjor med honom och Nadja. Kul!

Sen horisontalläge till läggdags, då man bara flyttar över till sängen. Håller på med Jens Lapidus "Snabba Cash" och det är så sjukt spännande just nu, ska Mrado få vara kvar i juggemaffian och kommer JW bli avslöjad? Läser tills ögonen går i kors.
04.43 ringer Erik från Patricia. Sen dess har jag varit vaken.

Måndag morgon:
Hittar inte jobbnycklarna. Letar i alla jackor, vänder uppåner på skor i hallen, letar igenom massa väskor.... Nyckeln har gjort en Joe Labero. Kommer lite sent till kontoret. På mitt skrivbord ligger nyckeln.

Over and out / Clara

No comments: