Monday, March 12, 2007

Killar se hit - vi behöver svar!

Jag och min kära co-writer har oändligt många gånger ställt oss olika frågor om det motsatta könet. Om vi hade svaren på frågorna skulle vi vara sjukt förmögna. Det är särkilt en fundering vi har som vi skulle vilja ha svar på.

Det spelar ingen roll om man träffats länge (typ C) eller om man är på tredje dejten ( typ S, J,F...) Killar har nån sorts inbyggd förmåga att uppmuntra en och prata framtid.

Till exempel. Jag pratade med C förra veckan och frågade hur det går med hans fönster som han ska sätta in ett tredje glas i för att få ner ljudnivån.
- Jo, de är klara, men nu tycker jag inte om gardinerna jag köpt, tror jag. Du kan väl följa med och kolla på nya?
Jag antar att det är för mitt experutlåtande han vill ha med mig. Eller, varför uppmuntra?

Kan inte vi gå och se den nya Bondfilmen? När det blir vår ska vi springa i Hagaparken tillsammans. Jag vill testa ett box-pass, kan inte vi gå nån gång nästa vecka?
Varför komma och föreslå att vi ska testa den där nya restaurangen på Döbelnsgatan, eller dricka drinkar på Mården för det är nära hem sen, eller kolla ny soffa...the beat goes on.

Ni behöver inte det! För vi tycker bara att ni är ännu skummare sen!

För jag och Kattis har rannsakat oss och kommit fram till att nog aldrig sagt nåt liknande till en herre förren vi vetat att vi vill dricka de där j-la drinkarna på Mården.

Svar till "undrade 7524"

/Clara

1 comment:

Anonymous said...

men varför inte fråga dem?