Wednesday, March 14, 2007

Nya glajjor...

Jag läser Alex Schulmans blogg och inser att jag är en av de där ängsliga Sthlm:arna. Förra årets solglasögon har minsann plockats fram ur lådan, men man vill ju ha ett par nya snart. Eftersom jag inte använder så mycket accessoarer i övrig tror jag minsann att jag ska införskaffa ett par riktiga stekarbrillor, problemet är ju bara att jag inte har en aning om hur jag vill att de ska se ut. Det är bäst att vänta och se vad som gäller i år ;)

/Kattis


Ängsliga, rädda Stockholm
onsdag 14 mars 2007 12:33:35

Helt bara sådär så har hela Stockholm på sig solglasögon. Det skulle vara roligt att veta hur mycket energi i kilojoule som gick åt i lördags när hela Stockholm gick runt i sina hem och grävde i lådor för att hitta sina solglasögon. Förmodligen skulle energin räcka för att försörja en hel by full med ballongmagar i flera år. Jag vandrar på Grev Turegatan och ser alla dessa solglasögon. Jag ser också hur alla har förra årets modeller. Nya solglasögon köper dessa ängsliga människor först om en månad eller så, när de får veta i tidningsspalterna hur de ska se ut i år. Till dess inväntar de, känner av läget och putsar sina gamla pjäser. Välkomna till Stockholm, mars 2007. Världens räddaste huvudstad.

/Alex Schulman

No comments: