Thursday, March 22, 2007

Blek Madonna-kollektion



Jaha, då har man precis ärat Västermalmsgallerian och H&M med ett besök. Idag kl 10 var det release för kampanjen Designed by Madonna.

När jag stegade in i gallerian blev jag lite förvånad över att det inte var fler hysteriska ”fans” som stod utanför och hängde på låset, det var max 40 pers. Mestadels mammor med barnvagnar. Helt allvarligt dessa morsor borde portas från gallerian. Har de ingen annanstans att hänga? De är bara i vägen med sina tuttar och vagnar. Okej, förlåt det där var elakt sagt, men det var så mycket gråt och gnäll och barnvagnarna var ÖVERALLT.

Och herregud så folk beter sig, det kändes som att den värsta gamflocken hade årsstämma. Jag befann mig mitt i ett folkhav av hysteriska Beatles-fans. Där stod jag snällt och höll i en blus som jag tyckte var fin och då kom en tjej emot mig och ryckte den ur handen på mig. Jag blev så paff att jag bara stirrade och lät henne gå! I normala fall hade hon åkt på avhyvlingen Alvar, men nu kunde jag bara skratta. Vilket patrask!

Kollektionen bestod till största delen av ganska intetsägande basic-plagg i svart och benvitt - we've all seen it before. Det fanns visserligen några riktigt fina SVARTA klänningar, men denna gång lyckades jag motstå frestelsen. Det känns som att H&Ms gästdesign-hysteri har lagt sig. Nu får de minsann komma på ett nytt och fräsch försäljningsknep!


/Kattis

No comments: