Thursday, March 29, 2007

Coca Cola Light

På måndag kommer Coke Zero. CCC ( Coca Cola Company) är ju min kund så jag har lite insikt i stuff där. Har druckit nya Zero och gillar den sådär... Kommer inte överge Light.

Läser i Resumé att sötningsmedlet i Light, Sucralose, är "tillverkat av vanligt socker genom en process som ersätter delar av sockermolekylen med klor".

Blir livrädd att min kropp ska förvandlas till en pool. Mailar min kontakt på CCC och frågar om jag kanske borde dra ner på konsumtionen (för er som inte vet så dricker jag i snitt 2-3 burkar om dagen på vardagar och upp mot några liter på helgen)

Patrik svarar:
Sukralos är ett biologiskt framtaget sötningsmedel, så det är ingen fara för din konsumtion! det dagliga intaget kan vara ca sex liter för att det ska vara dåligt för kroppen, men du kommer väl inte upp i dom mängderna?? :)

Känns ju bra!
/Clara Cola Light

3 comments:

Don't be afraid said...

Haha, vi kan ju kalla dig för Klora om du vill.. Kärt barn har många namn!

Puss Kattis

Lisa said...

drick vatten istället, mkt godare!
fast å andra sidan sett så gynnar du ju din egen kund, så i förlängningen så ger du dig själv bättre lön. sort of :)

och förslaget om namnet Klora. I like!

Puss från Lisa.

Anonymous said...

älskade Klora.. drick vatten haha, har du hör den förut?
Puss / mamman