Monday, March 26, 2007

Catsuit Del 2 och helg

I fredags gick jag till Västermalmsgallerian för att kolla om det hade kommit in fler Madonnakläder. Catsuiten fanns. Nu ska jag bli foxy, tänkte jag.
På med spandexen. Kolla i spegeln. Alltså den satt som en smäck. Men den var så jävla ful. Den är beviset på att H&M inte är ett företag som prioriterar bra kvalitet. Gick och hängde tillbaka den och kollade lite på de andra grejerna...Klänningar i tunga polyestersjok, vita kavajer i nån sorts fulbomull... Näe, de här samarbetena känns lite last season. Men min svarta kjol är fin.

Sen bar det av till Hotellet med Kattis. Jag hinkade så det stod härliga till men blev inte full. Gav upp och åkte hem. En rolig sak var iaf att jag träffade min första kille. Alltså som jag var ihop med när jag var 16 och ung och dum. Han såg ut som vanligt, fast äldre. Han var trevlig och snäll och jag blev genuint glad över att se att det faktiskt har gått bra för honom. Han jobbar med nåt IT-grejs, är gift och ska bli pappa i oktober. Det var trevligt.

På lördagen åkte jag till mormor och hjälpte henne med en massa grejer för hon ska byta fönster hemma. Shoppade ögonbindel eller vad det heter med Hello Kitty (not the kinky kind) att ha på ögonen när det är ljust på morgonen för min rullgardin är trasig.
Sen vilade jag hemma, var ute och sprang runt halva K-holmen, gjorde mig iordning och drog till C på middag. Nu ska ni hålla i er!
Till förrätt: Sparris med skirat smör och parmesan! Och jag åt upp allt. Kan även bero på att jag var ganska full. C är typ 1.90 och väger 90 pannor, därför tror Clara, 1.73 m lång och 65 kilo tung att hon kan dricka lika mycket och fort. Jag har aldrig varit så full. Jo, när jag drack läkarsprit och Lisa drog mig i luvan på jackan på snön eller när vi hade snapstest och en kille la mig i badkaret. Alltså C var ju sjukt full han med.

Igår var det horisontalläge till det var dags att dra till Patricia och käka middag med Mamma, Thomas, Muppin och Hadisa. Jag åt pommes till förrätt och en halv caesarsallad till varmrätt. Tog inte ens egen efterrätt, så ni kan ju hajja hur jag mådde. Taxi hem och låg på sängen och profylaxandades.

Idag förlorade man en timme för nu ska vi få det ljust istället. Är galet trött och skulle behöva sova 12 timmar men Nadja fyller år och vi ska ut och käka!

/Clara aka den som myntade uttrycket "jungfru-knull" igår. Alltså det är när man blir gravid utan att nån sätter på en först. Typ som Maria. Jesus mamma.

2 comments:

Anonymous said...

man kan ha kul utan sprit!!
och man kan dricka läsk från kl 23 och sprit innan... och ha kul ändå! /"moral"mamman

Lisa said...

Det bästa är att medan jag drog dig i snön på jackan så sa du konstant orden: jag åker pulka, jag åker pulka. Man undrar lite hur full du egentligen va? ;) Det var fint! Du är fin!

Puss/ Lisa.