Thursday, March 1, 2007

Halsduk

Imorse höll jag på att prova kläder i all hets eftersom Rosen fyller år idag och jag kanske inte skulle hinna hem mellan jobbet och då vi ska ses. Har lite ont i nacken redannär jag vaknar, det blir värre ju längre morgonen går och när jag provar nån tröja och sliter den över huvudet så knäcks nacken och det börjar göra sjukt ont. Därför har jag haft halsduk på mig hela dagen! (Alltså både inne och ute)

Peter kommer in i rummet och jag vrider hela stolen för att se honom (istället för att bara snurra huvet vilket gör ont som f*n).
Peter: Gör det fortfarande ont?
Jag: Oh ja. Men det känns mycket bättre nu.
Peter: Då är det ju bra att du har varmt på halsen.
Janne: Är det för att värma halsen som du har den där?
Tystnad
Janne: Jo, det är ju därför man har halsduk.

Det kanske inte var så himla kul nerskrivet. Men jag skrattade så jag grät.

/Clara

1 comment:

anna said...

hehe jag har också skrattat på jobbet idag...så jag grät vilket inte är ofta! Hoppas ni får en trevlig middag och att du får ligga :D

puss