Friday, March 9, 2007

Fredag - I-landsanekdot

Idag är det fredag och en bra dag.
Jag tvättade håret imorse med schampot Matrix Biolage, sen stylade jag med L'oréal Professionels Liss Control +, saltvattenspray och Bed Heads Shine Spray. Och idag är mitt hår bättre och finare än nånsin, vad jag kan komma ihåg.
En bra hårdag är alltid en bra dag.

Sen anekdoter från dansklassen igår. Vi har ett internskämt om Berns, om att vi ska dansa där och sånt. Jag är ju (kommer väl inte som nån överraskning) den som pratar mest under klassens gång (förutom de som frågar om vad som är höger och vänster och som är utan taktkänsla) och då brukar jag försöka vara lite rolig, så tro mig när jag säger att läraren vet vem jag är.
I slutet brukar vi alltid få köra dansen några varv och en gång släckte Omid och då vågade man dansa snyggt typ. Så igår när det var sista varvet frågade jag.

Clara: På Berns är det ju mörkt, så kan vi inte släcka här inne?
Omid: Det här är balettakademin, här har vi ljus. Vad är det du heter nu igen
Clara: Clara
Omid: Ja, du är ju helt underbar!

Sen släckte han nästa varv.
Det var den bästa gången hittills och vi fick dansa till Tell Me med Diddy Widdy och Chris Aguilera istället för nån raggamuffin-shakina-da-booty-jamaican-stylee-sean-paul-ripoff.

/Clara

1 comment:

Lisa said...

du är ju bara så fin Clara.