Tuesday, March 13, 2007

Sola i vassen?

Imorse vaknade jag med ett leende på läpparna, av att vårsolen sipprade in mellan persiennerna. Termometern visade +8 grader. Fuljackan (Jättetältet Fjällräven) har sedan länge hängt i garderoben och väntar på att bli bortskyfflad till något källarförråd. Samma öde väntar curlingkängorna… Nä nu vill man rensa garderoben – ut med gamla svarta trasor och in med svala, nya, ljusa läckerheter. Mindre kläder = mer hud. Mer hud = bort med vinterfläbbet! Alltså är det dags att ta tag i träningen och kosten på allvar. Man vill ju inte sola i vassen i sommar.

När jag tänker på vad jag har ätit de senaste dagarna (Mc D och mycket pasta och bröd) inser jag att träning är ett måste idag. Jag antar att jag inte kommer att vara ensam på gymmet.

/Fat Cat ;)

No comments: