Thursday, March 8, 2007

Tankspridd....

Morgonen började väl sådär, kan man säga. Det känns som att jag levt i en liten bubbla de senaste dagarna. Hjärnan hänger inte riktigt med i storstadstempot. Man skulle kunna säga att jag är smått disträ.
Jag var sjukt trött när klockan ringde, men jag lyckades tillslut pallra mig upp ur sängen och ta mig iväg. Utanför dörren möts jag av ett pissregn, så jag bestämmer mig för att ta bussen till jobbet. Halvvägs till busshållplatsen upptäcker jag att plånboken inte ligger i väskan, så det är bara att traska hem igen. Nästa försök går bättre.
När bussen stannar vid Upplandsgatan stiger det på ett bekant ansikte – ett gammalt ragg som jag absoluuuuut inte har någon lust att träffa. Jag tittar ner i tidningen och låtsas som att jag inte ser honom. Vad gör människan då? Jo, han sätter sig bredvid mig! Det är typ 20 lediga stolar i bussen, men han sätter sig bredvid mig. Jag höjer volymen på radion och tittar ut genom fönstret. På Odenplan ska jag byta buss till 4:an mot Gullmarsplan. Vad gör Kattis då? Jo, hon sätter sig på fel buss. Hon tar nämligen 2:an och åker tillbaka mot Norrtull. Efter mycket om och men lyckas jag ta mig till jobbet. Så nu sitter jag på min kontorsstol och har redan pratat nattmössan några gånger. Man undrar vad som ska hända härnäst?

Kanske är det lika bra att jag går hem och lägger mig i sängen och stannar där resten av dagen.

/Kattis

No comments: