Wednesday, February 21, 2007

Yrkesval

Redan i lilla skolan måste man fundera på vad man vill bli när man blir stor. Nuförtiden nischar man sig tydligen redan på högstadiet (om ens mamma och pappa inte sätter en i specialskola redan i 3-årsålden).

De flesta väljer ju att läsa vidare efter gymnasiet och bland folk jag känner har det pluggats ekonomi, grafisk formgivning, marknadsföring, kemi, konst osv osv.
De har blivit projektledare, webdesigners, art directors, affärsutvecklare och kockar och lite annat.

Själv fick jag yrket mulare. Det insåg jag idag på lunchen. Jag MULAR när jag äter. Det finns ingen hejd. Idag var vi på ett av favvoställena. Det blev "två små lättel", räkchips, salladsberg och paj med vaniljsås. Jag har ätit upp allt mitt först av alla och jag är och lunchar med 4 stora starka (?) karlar.

Jag inser detta när jag trots denna mat-graviditet där magsäcken trycks mot lungorna så man måste profylaxandas säger till min kollega "Emilie, nu är det bara 28 minuter till fikat".

Den första mars ska dock deffen inför beach 2007 börja.
/Clara

1 comment:

anna said...

puss på dig clara! jag vet att du har humor, har inte mailat än men ska...