Thursday, February 15, 2007

Bara vi och en dubbeltoa – med Clara, Rebecka, Erik och Pelle

För många singlar är Alla Hjärtans Dag den värsta dagen på året. Jag får nog säga att jag är av en annan åsikt – gårdagen var sjukt trevlig och jag tror att mitt sällskap är av samma åsikt. Efter fin projektledning av Erik (hatten av till dig) hamnade vi på restaurang Bara vi på Skånegatan - 5 kockmössor av 5 möjliga. Sällskap, mat och omgivning var top of the line!
Dessutom av tjejtoaletten ett stort plus i kanten, för hur många ställen har dubbeltoa?! Inte många! Ha ha, tänk vilka köer det skulle innebära till tjejrummet på Sollan, men oj så underbart. Det är ju på toaletten som de viktigaste diskussionerna avhandlas. Fast jag måste säga att vi rev av några riktiga gobitar vid runt bordet igår. IQ:t var väl inte på MENSA-nivå direkt.

Rebecka: Jag var på [kou] på Götgatan

Kattis och Clara tänker så att håret vitnar (ännu mer), vad f-n är [kou]?

Clara: Vaddå menar du Cow ? Eller vad?

Kattis: Jasså, du menar c/o [läs: care of] Stockholm. Ha ha, förkortar du det som [kou].

Clara: Ahaaa, men köpte du nå’n parre [läs: parfym] där då?


Kvällens enda nackdel var hemfärden. Jag och Clara som bor i Vasastan och på Fridholmen fick vackert ta tuben hem och det var lite jobbigt! Nästa gång det är dags för middagsklubb röstar jag för Stockholms matvarufabrik, för då kan jag rulla hem!


/Kattis

No comments: