Wednesday, February 28, 2007

Bokrea - the day after

Åkte till Åhlens City efter jobbet och träffade Rosen. Vi slog oss ner till reaavdelningen. Självklart fanns bara en av de böcker som jag hade på den listan. Det fanns mycket böcker, säkert många fynd, men har man bestämt sig för vad man vill ha så... Däremot får man en lektion i mänskligt beteende varje gång man rör sig utanför sin lägenhet. Före mig i kön står en kvinna, när det blir hennes tur lägger hon upp boken på disken och killen slår in den i kassan. När han sedan säger vad den kostar, DÅ tar tanten upp plånkan ur väskan och får upp kortet. Hello people, var beredda så går det fortare för alla!

Efter Åhléns gick vi till Akademibokhandeln och där var det lugnare, jag hittade alla böcker utom en (den jag helst ville ha)

Kom hem med:
- Snabba Cash av Jens Lapidus (stureplansskildring om kokain-jugge-maffian-ish)
- Odjuret av Anders Roslund (barnmördare ska fångas)
- Complete Book of Oscar Fashion av Reeve Chace (bilderbok för tjejer)
- Porr av Mattias Andersson (dokumentärbok, jag har redan läst 100 sidor)
- Nån pocket av Harlan Coben vars böcker jag gillar (vanlig deckare)
- Love for Sale - en bok om prostitution genom tiderna. (sex och sånt har ju alltid varit intressant liksom)

Nu vill jag inte sitta här och jobba utan ligga hemma i sängen med en massa kuddar och läsa.

Nu kan ni hissa ner intresseflaggorna igen.

/Clara

No comments: