Monday, February 5, 2007

Vanlig gonorréskinka!


London är väl ändå Europas metropol, med sina närmare 8 miljoner invånare. Jag har inte insett hur stort det verkligen är förrän nu, men det krävs så mycket mer än en helg för att hinna se och upptäcka staden - Stockholm känns jämförelsevis som en liten fis i rymden.
Shoppingen och utelivet överträffar det mesta och människorna är sjukt trevliga och gästvänliga. Men hur bra jag än har haft det (det var verkligen stört kul) får jag nog ändå säga att - av Stockholm är jag kommen och av Stockholm ska jag åter varda. För vem vill på riktigt bo ut med en tunnelbanelinje med hållplatser som Gonorréskinka (Clapham) och Morden. Och vem vill bo i en stad där männen ser ut som rödlätta vingmuttrar? Nä'rå, London är sjukt bra på alla sätt och vis! Jag har fått mersmak! Jag vill tillbaka! Ännu ett gästspel inom en snar framtid är inte omöjligt!

1 comment:

Anonymous said...

Glöm inte att England har gett oss David Beckham. Okej, sen är alla rödlätta vingmuttrar. Haha. Att det kommer snygga tjejer därifrån är också ett mysterium!

/Clara