Monday, February 19, 2007

Värsta Bästa Helgen

Vilken sjukt grym helg det har varit. Efter allt vin, sprit och champagne kommer jag väl knappast ihåg några one-liners men redogörelse måste göras.

Fredagen började vid 21-snåret på Hotellet. Jossan och Kattis hade varit hemma hos Kattis och drinkat lite och jag anslöt på stan. Självklart var vi på Hotellet. Precis som helgen innan kan jag inte redogöra för vad som händer under 4 timmar men bla spanade vi på vackra män och tjötade. Kattis får väl ge sin version men för min del var det bästa som hände att jag träffade en sån fantastisk man.
Jag och Kattis skulle tränga oss fram genom de tre raderna människor som blockerade bardisken, det såg den här killen och lät oss ta hans plats. Jag tänke inte mycket på honom men han gick liksom inte iväg så vi började prata lite och jag såg direkt ringen på hans finger (som Kattis även tecknade åt mig när hon gick iväg för att leta efter Jossan). Men vi började prata och jag insåg liksom att det här var mannen i mtt liv. Just nu kommer jag väl inte riktigt ihåg varför men just då hade jag kunnat hoppa på orientexpressen med honom och dra iväg utan att blinka. När hotellet stängde följde han med mig och Kattis till Riche där vi träffade Rebecka. Hon tittade på mig med stora ögon och undrade väl vad jag höll på med. Det jobbiga var att han kunde läsa mig som en öppen bok- och det verkar bara som om äldre män kan det. Tex sa han att han kunde se att jag hade hård yta (inte första gången jag hört det, men jag vill inte ha en hård yta) och att jag har magnetiska ögon (ingen nyhet det heller). Sen var det dags att dra till Berns och då hakade han med men utanför sa han att han bara skulle ringa ett samtal och så skulle vi ses i kön. Det var Kattis, jag , Rebecka och hennes ragg. Jag stod och bevakade Mannen och där är han, där är han...och sen var han borta. Vips! Och jag ville sjunka genom jorden. Jag blev verkligen så arg på mig själv för att jag inte tryckt mitt kort i hans hand och sagt att han kunde göra vad han ville med det.
Egentligen får jag väl säga att det var lika bra för han var gift men jag vet att hade det gått 5 minuter till hade jag snärjt honom. Och jag är inte ute efter att sno andra karlar men när det känns så som det gjorde där och då...

Lördag morgon. Som vanligt vaknar man med vinet bubblandes i huvet och somnar om. Mamma och jag skulle gå på stan så det var bara att gå upp. Jag trodde att jag skulle svimma hela tiden men drog en cola och tog tuben ner på stan. Ringde Sara och sjöng för Love. Sen grinade jag lite mitt på Stureplan när vi la på och sen kom mamma. Vi kollade på solbrillor för hon ska till Nice nästa helg, det blev ett par Chanel. Sen shoppade vi jeans till henne och bok till mig. Sen lunch på Fridays där jag mulade en caesar och ett lass pommes och sen mådde man så mycket bättre.

Efter det tog vi en sväng på NK och mitt bland herrskorna står C. Jag får nån sorts panikattack och gömmer mig och mamma bland herrparfymerna. Med bultande hjärta står jag där och sekunderna är timslånga och till slut måste vi gå fram. Det verkar som om vi bara springer in i varann och vi kramas och enligt mamma ser han glad ut. Jag presenterar dom och sen står vi och pratar lite, sen kommer hans kompis P och kramas och sen snackar vi lite om mitt nya jobb (C berättar för P, det gör jag inte själv) och han frågar vad jag ska göra ikväll. Jag säger att jag ska vara hemma och kolla schlager och de ska på fest. Jag vet inte så mycket av det här samtalet förutom att mamma säger att han är snygg och att hon kan se honom som sin blivande svärson. Och att han sett glad ut och att hans ögon glittrade när han tittade på mig. Men med den spritdoften jag kände så kanske glansen bara var att han var bakis.
Hur som haver var jag helt euforisk efteråt. Jag är så patetisk.

Shoppingen gick vidare, jag hittade en kofta och trosor.

Mitt i allt messar Kattis och frågar om vi kanske ska gå på fest hos en kille hon snackat med på Hotellet dagen innan. Av någon anledning känns det som en fantastisk idé. Åker hem och sover. SOmnar i dagsljus, vaknar i kvällsmörker, det var lite scary. Nadja kommer över och vi käkar chips och piffar. Sen kommer Kattis och spriten åker fram eftersom vi snabbt måste komma igång igen.
Melodifestivalen bjuder idag på idol-Måns (som jag ringde och röstade på), en arabisk jojk-grupp, Nanne i rejv-klädsel, Sebastian i mens-röd david-bowie-cirka-1973-dress, Magnus Carlsson, Sonya (som precis som sin mentor Shirley Clamp måste harkla sig) och övriga personer jag inte ens kommer ihåg, antagligen för att de var värdelösa. Efteråt går vi till festen hos Samuel som bor i en fet vindsvåning på Kungsholmsgatan. Det är bara killar där och jag känner direkt igen en kille från gymmet. Jag har nog spanat på honom där. Han heter Philip.
Alla var grymt vältränade och blandade goda drinkar och det var lättsamt och skönt. Jag hamnade brevid Philip i soffan och tyckte väl att han var söt och fin och så. Vi fortsätter dricka, killarna i rekordtakt. Efter ett tag sitter vi lite närmre och det blir såna där töntiga "råka nudda-varann-grejer". Vid halv två drar vi till SOlidaritet och då har Nadja och Kattis sagt till mig att jag har honom runt mitt lillfinger. Timmarna går och vi håller handen och pussas lite och jag tänker ju självklart att vi ska gå hem ihop. Men han försvinner iväg och Nadja får stå och vänta för att jag vill säga hej då... Vi går alla ut tillsammans, klockan är ca 4.45, och han och hans polare kör ett killsnack och Nadja hör honom säga "Jag kan inte ta med henne hem för jag sover ju hos mina föräldrar medan jag renoverar min lägenhet". Vi säger hej så och pussas och sen vänder jag på klacken och vänder mig inte om. Vi delar taxi tillbaka till festen med en av killarna som ska sova där. Jag och Nadja rullar in hemma hos mig kl 05.30 och lajjar lite och somnar gott vid 6-snåret. Hinner med att skicka ett sms till C som han ännu inte (måndag morgon 11:11 inte svarat på).

Vi går upp klockan 11 och gör oss iordning för vi ska på brunch på String med Robin, Fredrik och Juho. Det var grymt att träffa dom för det var så länge sen. Fredrik är Den Vise Mannen och analyserar mina karlar och kommer med insikten att jag lider av Stockholmssjukan som innebär att man spelar spel. Och att jag bara söker bekräftelse hos karlarna och dumpar dom när jag fått det och att jag borde ha ett snack med C och det har jag ju själv vetat länge.

Hem till soffan, sover, äter godis, lagar middag, ältar med Kattis. Somnar innan 22.00 och tror att det är ett skämt när klockan ringer. Fixar till en grym hårdag klädd i min nya kofta. Kommer "för tidigt" till jobbet och måndagsmötet.

Även om ni kanske tycker att jag var ett fyllo med player-anlag i helgen så vill jag att ni ska veta att det var länge sen jag hade såhär roligt!

/Clara

No comments: