Monday, February 26, 2007

Värsta bästa helgen II

Nu är jag och Kattis inne i ett stim känns det som. Helgen var grym. Igen.

Fredag:
Shopping i Västermalmsgallerian, take away, lets dance och youtube.

Lördag:
Shopping och fika med Nadja. Hem, sova middag. Gymmet, sprang 45 minuter (har träningsvärk idag). Piffade och drog till Kattis och kollade på melodifestivalen och drack sprit. Åkte till Hotellet som kvällen till ära var en finlandsbåt med löjliga killar med kommentarer som "jag har inte varit här sen jag flyttade till Paris". Hans förhoppning var väl att vi skulle säga typ "vad gör du där" men jag sög i mig min drink och låtsades som om det regnade. Men jag kan ju vara otrevlig, det kan inte Kattis (inte lika) så hon pinades med hans konversation. Sen träffade vi Samuel och co och bestämde att vi ska ha schlagerfest nästnästa lördag. Sen ville jag och Kattis till Solidaritet men det var så sjukt lång kö. Rebecka, Erik, Pelle och Dave var på Spy Bar så vi gick dit. Känns som om Spyan 2007 är vad Metropolis var 2001.

I ett av rummen spelar de Rhythm is a dancer och jag undrar varför jag är där. I nästa rum är det grym electro så vi hänger där i en ring som när man gick i 5an. Hur killen i baren lyckades höra våra beställningar är ett mirakel. Kattis och jag är så bra på att dricka fort.
Rebecka var roligt galet full och vi körde ett test på henne.¨

Kattis:Vilken gata bor jag på?
Rebecka: Haa-a-aatan.
Rätt svar belönas!

På dansgolvet messar Erik fast vi står typ 2 meter från varann. Sen står vi brevid varann och jag undrar lite vad han menar med sms:et ("Japp")
Fast sen pussas vi, och ja tillslut kan jag hajja att Kattis sa "get a room". Jag tror att majoriteten av folket där såg var Eriks händer var (inte nedkörda i sina egna jeansfickor om jag säger så) (och jag hade klänning).
Jag och Erik åker hem till honom med en bonusjacka. (Två timmar senare ska det visa sig att Dave i princip har battlat för att få ut sin non-existing jacka ur garderoben för Erik har tagit hem hans och inte sagt till)

Ja sen behöver man ju inte vara Einstein för att räkna ut vad som hände.

Dave rullar in och somnar som en stock, det gör Erik också men jag ligger vaken för herrarna gillar att sova med stereon på och jag orkar inte gå de 3 metrarna från sängen för att stänga av.

Morgonen efter får man vara glad att Dave sover djupt så man kan få lite nice bakishångel etc bla bla etc osv. Erik är grymt bra på att pussas och jag säger det till honom när jag ska gå men Rebecka har redan skvallrat. Vi kallar honom Hot Lips.

Två timmar senare ses vi alla på Mornington och brunchar. I out-eat killarna, 7 varv tror jag det blev. Sen behövde man inte äta mer den dagen.

Pappa kom över för att göra om i mitt badrum. Det var en prövning av mitt berömda tålamod. Det gamla standardbadrumsskåpet från 1975 åkte ut och ersattes av ett dubbelt så stort men alla mina grejer får ändå inte plats. Till helgen måste det blir lite rensning hemma. Jag har verkligen så sjukt mycket grejer. Allt är ju undangömt så det syns inte så mycket men i klädkammaren är det tex fysiskt omöjligt att få plats med en enda galge till.

Avslutar dagen med en liten inblick i mammas t-baneresa till jobbet:
3 tjejjer ca 18-19 år sitter bredvid henne;
- Fan att man aldrig hittar en kille säger en blond välspacklad Lidingö/östermalmsbimbo.
- Alla tror att jag är ihop med Filip, säger den andra blondinen.. Men han ser ju inte ut som nån man kan va ihop med! Suck..
Brunetten i sällskapet undrar om hur idealutseendet på en kille skulle vara. Tystnad
- Inte för lång, det ser ju korkat ut med lång kille o kort tjej.. Blond, näej mörk ska det va..
Tystnad. Då kommer det!!
- Min morsa har ju en polsk städerska som hon köper- tänk om man skulle köpa sig en snygg polack o va med,…
Blondinen: Fan va dyrt det skulle bli, tänk er alla kläder man måste köpa!

/Clara (som sitter på jobbet och dagdrömmer om nästa helg)

1 comment:

Anonymous said...

Du hajjar inte hur gött det är att gå in på din bloogg o hitta så mycket smarrigt, långt att läsa!!! Jag önskar jag hade nåt att skriva, har type-kramp tror jag! Min blogg är lite i koma just nu. Puss