Saturday, February 10, 2007

Lördag

Idag är det inte samma stämning som igår vid den här tiden vill jag lova. Vi hade SÅ kul igår, men varken jag eller Kattis har några spärrar gällande mängderna vi häller i oss. Så idag har jag legat på soffan i x antal timmar och tittat på Mr Romance på Kanal5.

Fredagen
Vi kom dit, vi drack några glas. Blev medbjudna till nån ny restaurang av ett killgäng där det var fem töntar och en snygging som vi båda hade kunnat tänka oss. Vi sa nej och blev istället upplockade av en kille som vi tio minuter tidigare hade benämnt som "brunkrämskillen i soffan därborta". Han och hans kompis bjussade på någon slags shots som påminde om whiskeyn brorsan hällde i oss på hans julfest. Sedan började jag hajja att det var nåt gravt fel på dessa herrar och frågade deras tjejpolare varför vi satt där. Jo, sa hon, Magnus/Mattias/Martin (vad han nu hette...the pressure of a name ni vet...) behövde några blondiner runt sig. Okej tänkte jag och kontrade med att han isåfall borde valt några dumma blondiner för jag är minsann magister i statsvetenskap och gick därifrån.

Nästa anhalt var baren där nere. Där får jag helt plötsligt se en man i orangea byxor. Antingen är killen ironisk eller galen. 34.7 sekunder senare står han brevid mig och säger att han sett hur jag spanat in hans byxor. Jag vet fortfarande inte om han var ironisk eller bara utrustad med noll koll. Han sa att han hade dem i ljusgrönt också.

Helt plötslig står Erik där och skiner som en sol! Vi samlas vid baren där uppe och jag börjar snacka med Lennart som jag antar är Eriks potentiella ragg. Efter lite hintar och sånt från min sida (jag tror dessa innehöll prat om killar, schlager och Patricia) klämmer killen fram att han minsann är straight och jag vill sjunka genom jorden.

Nu börjar suddet infinna sig. Man har gått över den här "jag är snyggast här-tanken" och mer börjat fokusera på att inte hålla sin kuvertväska uppåner så allt ramlar ut och man känner att håret liksom inte faller som det gjorde framför spegeln hemma för fem timmar sen.

Time flies when you´re having fun heter det ju. Och jag kan inte berätta vad alla timmar fylldes med för aktiviteter men kul hade vi. Kvällen avslutas med att jag börjar snacka med en jurist, Kalle, född 68 (Clara = lammkött) och jag vet inte hur vi började prata eller vad vi riktigt pratade om eller hur han ser ut heller för den delen men vi pussades (!) lite och jag fick hans kort men jag vet inte om jag ska höra av mig.

Väl hemma efter en fulrunda i taxi (= taxichaffisen tog Hamngatan, Blekholmsterrassen och sen Fleminggatan istället för Kungsgatan Fleminggatan) så messade jag lite med Sara som var uppe och tittade på en djur-dvd med Love kl 8 på morgonen i Hong Kong!

Lördag
Vaknar vid sju och känner att det nog är intravenöst vin i min mun och hals. Orkar inte gå upp och borsta tänderna. Vaknar vid halv tio. Vinet är kvar. Huvudet känns som om det ligger kvar på kudden fast jag sitter på sängkanten och ser hur klädspåren leder till sängen; bh, tröja, strumpor, jeans...
Väl i badrummet börjar jag räkna efter hur mycket jag drack igår men inser att det är ett av livets mysterium som aldrig kommer bli lösta, ni vet typ som Atlantis. Lägger mig igen. Ringer Kattis. Hon mår ungefär samma fast lite värre. Masar mig till Vivo för att få frukost. Sen är det dags för x timmar med Mr Romance (Heja Andrew!) med pauser för diverse intag av godis, mackor, cola osv. Tony på programmet ska vi skicka till en öde ö och slänga bort kartan dit. Kul att man engagerar sig i den här typen av program. Bestämmer mig för att kräla in i duschen för då brukar man ju må lite bättre. Tappar balsamet och reser mig för fort så jag tror jag ska svimma, går rakt ur duschen och lägger mig i sängen med pölar på parketten som resultat. Det var sjukt läskigt! Då plingar det på dörren och där står mamma :) .

Nu mår man lite bättre. Ska planera för intagandet framför schlagern ikväll. Kanske ta en tupplur. Hur som haver kommer jag nog tyvärr behöva gå till Vivo igen om jag vill ha middag. Kattis snackade om indiskt, det skulle vara gott men en dag som denna kan Scheelegatan lika bra ligga i Kina, så långt är det.

Reflektion:
Idol-Dannys låt är faktiskt ganska bra.
Markoolio och Linda Bengtzings schlagerlåt också. (Jag, som är med i fultalsgrupp 7, är buksyster med henne)

Sen toppas dessutom allt av att C ringer. Han ska till Malmö på nån fest. Jag brukar ju citera Sex and the City när det gäller karlar men idag får ni visdomsord från Greys Anatomy:
You don't have to love someone to want them.

Ciao / C

2 comments:

Anonymous said...

hula hula, fick du inte mitt mess igår?
Ni verkar ha haft en härlig kväll iaf! puss

Sara said...

Clara, du e så grym. Jag skrattar så jag lipar.
Old Macdonald.