Friday, February 2, 2007

Foam Party

Min sista dag på jobbet inträffar följande.
Yours truly har köksvecka och ska sätta på diskmaskinen. Inser att vi inte har några diskmedelstabletter och krämar därför ner lite Yes i luckan där tabletten egentligen ska ligga (för jag orkar inte gå till Vivo och köpa nya). Efter 30 minuter säger Kalle och Sara som är i köket och hämtar kaffe att det skummar ur diskmaskinen. Vi öppnar och där ser det ut som ett foam party på Ibiza + att innan jag kommit upp i köket har Kalle tagit bort allt som läckt ur maskinen. Kalaset slutar med att jag häller vatten på allt skum för att få det att försvinna (ni vet som man gjorde i bubbelbadet när man var liten) och handdiskar ca 50 muggar/glas/koppar. Nu står maskinen där och allt ser ut som vanligt, men man vet inte vad som händer när den sätts på igen!

Känner mig lite pantad om ni hajjar!
Denna historia har även glatt många andra på diverse byråer på stan.

No comments: