Monday, May 7, 2007

Vilken FAB helg!







Jaha, då var det måndag IGEN! Det är ju ALLTID måndag! F-n vad tråkigt!
Helgen var som ni kanske förstår FAB - en blandad kompott av lugna och mindre lugna aktiviteter.


Fredagen bjöd på sol och grillning med P och hans kompisar. Som vanligt var det karlarna som stod vid grillen. Nu tänkte jag ha den där diskussionen om män och grillning samt kvinnorna och all annan matlagning. Men jag tar raskt tillbaka detta, eftersom de (männen) gång på gång överbevisar sig själva och lagar gottemåltider. Kvällen bjöd även på en liten bartenderskola som resulterade i väldigt goda drinkar och en lördag med huvudvärk.

Men efter en huvudvärkstablett på lördagen och lite provkörning av BMWs senaste bilar (Nä jag har inte körkort – det var inte jag satt vid ratten – rub it in :P) så mådde jag fint igen.
Rebecka bjöd in till en fabulös middag på Kocksgatan, där jag testade mina nya drinkblandarkunskaper. Det gick över förväntan - man kanske ska sadla om ;).
Vid 22.30 tog vi (Clara, Rebecka, Sarah och jag) en taxi till baren Söders Hjärta, där Jonas spelade lite skivor.

Ja believe it or not – the co-writers var ute på Söder och faktum är att det var ganska så trevligt. Men efter att en galen gubbe fått frispel och röjt bakom bardisken och hotat diverse gäster fick vi nog och drog in till Stureplan. Åååååå Stureplan i mitt hjärta! Denna kväll fick East glädjas åt vårt besök!

Igår, söndag, vakande jag av ett SMS från min co-writer kl 11. Hon ville ner på stan och jag var inte sen att haka på. Efter koft- och tröjinköp satte vi oss i Kungsträdgården med McD-takeaway + mjukglass till efterrätt. Bakismat, MUMS!
Sedan var Clara tvungen att gå hem och jobba och jag traskade iväg till övfre för att träffa P. Kvällen tillbringades i horisontellt läge med American Idol som underhållning.

Nu är det fyra arbetsdagar och 30 minuter kvar till helg! SUCK!

/Kattis

No comments: