Tuesday, May 8, 2007

Helg!

I fredags smet jag från jobbet och åkte till Brazilian Beauty på Rosenlundsgatan. Först var det en liten spanjorska som tog med mig till ett rum. Efter två ryck kom en Kazakstanska in och sa att spanjorskan skulle göra en manikyr och att hon skulle göra mig istället. Jag fick vänta typ 15 min liggandes på britsen. Sen kom hon tillbaka och vaxade och piffade i typ 30 minuter. Fattar inte vad som tar så lång tid men nu är det det finaste nånsin. Åkte hem och åt popcorn och kollade på En Geishas Memoarer.

lördagen var det möhoppa för Anna som jag jobbade tillsammans med på SMART. Vi möttes upp i Vasaparken där det var champagne, lunch, godis osv. Lite runda under fossingarna gick vi till Fridhemsplan och spelade Laserdome. Det var faktiskt ganska roligt och jag kom på plats 19 av 28. Inte sämst alltså. Efter det var det dags för Centralbadet och mer bubbel - både pool och dryck. Sen piffade alla och skulle gå på middag och jag avvek då jag var dubbelbokad.

Efter en underbar avsmakningsmeny på Kocksgatan och tjöt tjöt tjöt begav vi oss som min CO-writer redan sagt till Söders Hjärta. En mycket trevlig söderkväll.

söndagen shoppades kofta, saltvattenspray, McD och Glass. Sen gick jag hem och sov. På kvällen blev jag en etiopier och sprang Kungsholmen runt! Koftan är FAB!

Jag längtar till en helt obokad helg. Kommande är det schlagerfest och middag med pappa och nått lopp med jobbet och tennis och hej och hå. Sova får man göra när man blir gammal!

/Clara

No comments: