Monday, May 14, 2007

Tolvanloppet

I lördags var det Tolvanloppet. Jag, Anna och Janne sprang, ivrigt uppbackade av Peter på jobbet och Nadja!Stämningen på topp innan loppet. Nadja aka assistant project manager hade med sig en tuta!

Clara spexar innan starten
Clara och Anna innan loppet
Clara väntar på startskottet och ser full ut.


Janne tar över efter första sträckan. Jag sprang 4 km på 20 min, rekord för mig. Jag hade ju aldrig ens sett banan och maxade första 1 km för att sedan inse att Bromma är en backig ochj bergig socken så jag trodde lugnorna skulle sprängas. Men jag kan ju tvinga mig själv och ville ju inte svika laget...
Röd och nysprungen. Medan vi väntade på att de andra skulle komma i mål fikade vi och Evelina sov sig igenom en man i en båt med mikrofon, tiggande brommabarn och en trumpet.
Det bästa med loppet var att Sveriges Vackraste Man, Douglas Roos, VD på Ladbrokes, var med och sprang. Han kom 8a.

Efteråt gick vi hem till Anna och Mathias och fikade. Jag passade Peters lilla tjej Evelina hela tiden och fick beröm för hur fint jag kunde mata och rapa och hålla och jag fick tyst på henne på en sekund, tom hennes pappa var impad. Det är all övning på Love!


Anna och Evelina.

Sen åkte jag hem och sov, åt choklad och gjorde mig iordning för att dra på Gabriels fest. Mer om det kommer!


/Clara

No comments: