Wednesday, May 9, 2007

Likviditetsproblem

Jag ringde precis telefonbanken och det var inga happy news det inte. Den monotona kärringrösten sa:

Tillgängligt belopp på kontot är 1756 kronor…

Hallåååå, vad f-n hände den här månaden? När jag har betalat mina räkningar har jag långt över 10 000 kronor kvar att leva på. Helt ärligt, jag kan verkligen inte hålla i mina pengar. Den enda lösningen på detta är, som jag ser det, att vinna sjukt mycket pengar. Men hur ska man kunna vinna pengar om man aldrig spelar. Det är ju inte så att en gubbe kommer att komma fram till mig på stan och säga:

Hej på dig du, jag har alldeles för mycket pengar och vet inte vad jag ska göra av dem. Jag tänkte att du skulle få 100 miljoner av mig. Vill du det?

Jag och min co-writer pratade därför om att ha gemensam stående lottorad. Nu j-vlar får det hända något!

/Kattis

1 comment:

Anonymous said...

Kom igen när du har 497kr på kontot och det är mycket månad kvar av lönen.../soffan