Wednesday, May 2, 2007

London

Nu är man hemma igen. Jag vill inte jobba, jag vill vara tillbaka i London. Jag gillar inte att vara politiskt korrekt, så... Om nån ville försörja mig så jag kunde bete mig ungefär som i helgen så kan ni anmäla er genom att skicka ett mail till clarabergstrom@spray.se. Alltså, jag begär inte att jag ska kunna bli stammis på Nobu och Gucci, bara kunna lulla runt på stan och fika och bo typ i Chelsea. Fast om denna någon är väldigt generös går det bra med Kensington Gardens också.

Fredag:
Vi landade 17 brittisk tid. Skulle ta Heathrow Connect till Paddington för den var lite billigare än Heathrow Express men det kom en Mustafa och lät oss åka med snabbtåget ändå. Tack Claras urringning. Väl framme rullade vi runt och väntade till Tove kom från jobbet och vi åkte hem till henne och lämnade väskorna. Sen bar det av till Brick Lane och indiskt. Vi tog med eget vin och blev fulla på inget. Sen hem i iskyla.

Lördag:
Upp tidigt. Frulle på ett café runt hörnet. Det var scramble eggs, skinka och korv. Köttet var inte riktigt min grej. Sen tog vi bussen till stan. Vi gick på Topshop och jag köpte en klänning och två tröjor.



Lunch i Soho, där vi kom på att vi skulle gå till Topshops stylinghörna och fixa håret. Tyvärr hade de fullt så vi fick gå till en "vanlig" frisör istället. Head Masters. Hur det gick till för Tove kan ni se nedan:



Jag bad om lite Victorias Secret-sexigt och Nadja rakt. Taxi hem i panik och svidade om. Vi åt tapas på ett ställe nära Tove och tog sedan 11an till Liverpool Street där vi tog en taxi till en bar vid Old Street. Drinkarna var sjukt starka och kostade typ £3, billigt i ett land där allt annat är så dyrt. Efter det gick vi till Browns, detta var resans höjdpunkt. Browns är en stripklubb och vi gick in med raka ryggar trots att dörrvakten frågade om vi kommit rätt. Tjejerna som jobbar där går runt och samlar in pengar i ett ölglas (det kostar minst £1/tjej) och när alla betalt dansar de. Och de kan snurra runt en stång i bara knävecken! De flesta hade minimalt med kläder från början men de tar av sig helt näck så man vet ju att Londons motsvarighet till Maydis tjänar flis. Vi har, för att citera Robin sett "ballongknoppar och varmkorvar". Jag och Tove gick på toa och där sitter några av tjejerna och röker på. De frågar varför vi är där och vi klämmer fram att vi jobbar som strippor i Sverige och är här på studiebesök typ. En av tjejerna är bara på besök där denna kväll för hon har jobbat där förut, men erbjuder sig direkt att fixa auditions åt oss för hon känner managern både där och på andra ställen. Vi tackar och lovar att säga till om detta skulle bli aktuellt. Hon säger att hon sett det på oss när vi kom in, I knew you were fellow dancers because you just walked in with your heads held high, not like other girls who go like this (gömmer ansiktet i händerna) Efter det vet alla tjejerna att vi är fellow dancers och bjussar på danser, slänger underkläder på oss, pussas och ger komplimanger. En tjej säger "Im not gonna charge you but I wanna see you strip later" och jag mitt pucko tänker "åh herregud, jag som inte har varit på vaxning på ett tag och inte har tid förren på fredag". Den rätta reaktionen borde varit "hell no". Vi får ett fint avsked med pussar och kramar när vi ska gå! Så fina gulliga (och snygga) tjejer. Som vi alla vet är ju inte England begåvat med så mycket snygga birds!

Efter det går vi till klubb 333 där det är drum n bass. Lite skabbigt ställe men musiken är bra. Jag börjar plötsligt må sjukt illa och känner hur jag förlorar synen. Fast Nadja står brevid kan jag inte se henne och hon skaffar ett glas vatten till mig. Det sista jag kommer ihåg är att jag säger till henne att jag inte ser nåt och håller i glaset vatten. Sen svimmar jag och Nadja plockar upp mig. Jag är nu blek som ett lakan och kallsvettas så håret klistrar sig längs halsen och ansiktet. Det flyger ponnys ur väggarna och jag ser Nadja och Tove som med värmekamera. Nadja i princip bär ut mig får mina ben viker sig. Väl ute i luften blir jag snabbt okej igen. I efterhand inser jag att jag faktiskt ställde ifrån mig min flaska en sekund när jag skulle ta en cigg och då passade väl nån på. Antagligen var det syra, typ LSD eller nåt. Men jag hann bara ta en klunk och det var nog tur för jag fick ju alltså inte i mig hela dosen. Så kan det gå.

Söndag
Vi sover länge och Nadja och jag åker till stan själva och käkar hamburgare för vi är lite bakis. Sen fikar vi med Nadjas kompis Erik (jag mest mular chokladtårta och däckar i fåtöljen på cafét) Sen shoppar jag lite böcker på HMV. Flera stycken har sagt till oss att det öppnat en ny affär som heter Primark vid Marble Arch så vi slår oss dit. Det är SÅ sunkigt men billigt och folk är som besatta där inne. Trots att vi knappt har nåt tålamod står vi i alla köer och kommer ut med lite skräp:




Parental Guidance needed:


Efter det åker vi hem och hänger lite innan vi ska åka till middagsrestaurangen Sophies. Robin bjuder oss på supergod middag innan vi alla åker hem och däckar av trötthet eftersom vi alla varit ganska bakis.


Måndag:
Tove och Robin går till jobbet tidigt. Jag och Nadja packar iordning och drar in till stan och äter frukost på Nero. Sen går vi en runda vid Oxford Cirkus. Vi köper skor!



Sedan promenerar vi till Soho, Bank... ända till St Pauls där vi sitter i solen på trappan och jag smiter in en snabbis och säger hej till Gud och Jesus. Vi går i solen i shorts och det är varmt och man har inte ett problem i världen. Sen tar vi bussen tillbaka till Trafalgar Square och GÅR sedan via The Mall, Buckingham Palace, Sloane Square och Kings Road HELA vägen hem till Tove med ett stop i Chelsea för pub-lunch. Gissa hur fötterna mådde! Vi packar ordning och drar till Paddington och sen till Heathrow. Väl där får vi köa i 100 år för att komma igenom alla kontroller. I första väskkontrollen tar de Nadjas schampoo (hate to say I told you so) och i nästa får vi ta av oss skorna. Vi tror ju att det är ett skämt liksom. Inne på Heathrow får vi hetsa lite för eftersom talibanerna gjort som de gjort så tar allting som handlar om att flyga så mycket mycket längre tid nuförtiden. Vi shoppar chips, godis, läsk och tidningar och får sen hetsa till gaten utan middag.

Väl hemma är det +3 grader. Och vi som vant oss vid shorts och 20+.

Tisdag: Koma. SÅÅ trött. Fikade med min co-writer och sov middag, städade, storhandlade och lagade middag. Sen var det fotboll och då piggar man ju på sig. Liverpool var värda att vinna.

Onsdag: Jobbe! Och Manchester - Milan. Och sen äntligen sova!

Jag känner att Stockholm är den tråkigaste och den bästa stan av alla!

/Clara aka The Swedish Dancer

1 comment:

Sara said...

Meeeeeen guuuuuuuuuuuu vad mysigt!!! Förutom party-pillret då alltså! Fy vad läskigt! Finns det mer bilder från resan? Jag skulle vilja se Nadja nya frilla också! Puss puss