Thursday, May 10, 2007

Att ta hand om sitt hushåll

I mitt hus är tvättstugan ALLTID bokad. Efter att ha bott på Inedalsgatan i två år upplyser en snäll granne mig om att det finns en tvättmaskin i källaren som man kan använda dygnet runt utan att boka.

Eftersom tvättiderna bara går att synka om man är ledig får jag alltså hänga i källaren om jag vill ha rena kläder. Nu har jag gått upp kl 06.15 två dagar i rad för att hinna tvätta innan jag åker till jobbet.

Igår hann jag dessutom med en tur till vinden för att lämna lite grejer som jag inte vill ha lägenheten längre.

Jag är alltså som 1800-talets tjänstefolk, uppe med tuppen och tar han om hushållet!
Fram för mer hushållsnära tjänster.

ÄRLIGT TALAT: Om nån kan rekommendera en "utrikisk" städerska typ från Östi eller nåt, så är jag intresserad!

/Clara

No comments: