Sunday, May 20, 2007

Personal Shopper

I lördags var jag på stan med C som ville shoppa. Han sa från början att han ville kolla på solbrillor, kostym, jeans och skor så jag la upp rutten efter detta. Det började med att vi kollade solglasögon och han säger "du måste titta lika noga som jag för det kommer bli du som väljer i slutändan" that´s trust! Vi började på Stureoptikern och hittade ett par fina Prada men vi gick vidare för man vill ju jämföra. På NK blev det ett par YSL, han var grymt snygg i dom.

På Tiger valde jag ut två kostymer för honom att prova. Han bara tog dem och klädde på sig och av sig. Ville vänta. Vi gick till Zegna och Eton och Oscar Jacobsson innan vi entrade Hugo Boss där han började kolla på Grå Kostym Nr 1. Jag tyckte att Grå Kostym Nr 2 var snyggare och skickade in honom i provrummet, eller rättare sagt, köade åt honom och styrde upp. I provrummet fick jag sitta på pallen medan han bytte om och my god vad snygg han var. Man ville bara slita av honom grejerna och get it on. Fick se en sneak peak för hans knappar i kallingarna var öppna :) Grå Kostym Nr 2 inhandlades.

Sedan var det jeans. Jag sa att vi går till SOLO för där har de ju många olika märken. Jag vill ju att han ska ha tighta Acne men han känner att han inte kan ha såna om han vill ha barn i framtiden. På SOLO jobbade Världens Bästa Expedit. C sa vad han kunde tänka sig och så började vi plocka på oss. Jag såg hur han suckade men sa att nu är vi på shoppingrunda, det är bara att bita ihop och klä på och av sig. Tjejen hajjade precis vad jag ville att han skulle ha och vi gick runt och hon förklarade; smala, låga, otvättat osv osv. Jag sa mörkt, inte Nudie, tajt osv. Tillslut var tjejen och jag överens och C hade ingen talan. I provrummet frågade jag om han tyckte jag var för bossig för då skulle jag lägga av men han sa att det var bra för han kan inte handla själv. Efter att ha provat 15(!) par inhandlades två stycken.

Vid det här laget var vi trötta (två timmar personlig shopping tär på de flesta) och tog en taxi hem för det ösregnade. Han bytte till ett par nya jeans och var glad och vi åt glass och sen gick vi till Sport Café på Sveavägen och kollade FA-cupfinalen och åt club sandwich. KUKEN att Man Us mål dömdes bort för trots att det måste ha varit på Man Us och Chelseas sämsta match i världshistorien var Man U lite mer värda att vinna!

Det var en bra dag och 10.000 väl spenderade kronor för Cs del!

Idag var det min tur att få köpa saker: ett läppglans (surprise) och ett solpuder från Face (det andra åkte ju i golvet på tennishallen) och en suuuuperfin necessär på Beyond Retro.

/Clara

1 comment:

Anonymous said...

Låter asgrymt, var det så här lite pretty woman över det hela..? I don't think we have anything for you...
- I've got money to spend in here...
- I don't think we have your size...

Stop fidgeting. We are going to be spending an obsceeene amount of money in here.

"da da da dam, da da da dam, pretty chrille, walking down the street"

Fast han kanske inte köpte nån sån där jag-ska-på-hästpolo-hatt.